Volkswagen personalizoval přechody pro chodce, a učinil je tak bezpečnějšími pro děti
Když někoho znáte, víc vám na něm záleží. Tento poznatek byl využit při inovaci přechodu pro chodce v Spojených Arabských Emirátech. Díky iniciativě automobilky Volkswagen nyní u vybraných školáků zobrazuje v okamžiku, kdy vstoupí na „zebru", jejich křestní jméno.
Ve Spojených arabských emirátech jsou chodci účastníky 20 % dopravních nehod. Asi není potřeba dodávat, že jejich zranění jsou vážná a platí to obzvláště pro děti. Německá automobilka Volkswagen se s tím rozhodla něco udělat s pomocí projektu Human Crossings. Přechod pro chodce v blízkosti jedné ze škol v Dubaji byl vybaven obrandovanou bránou s digitálním panelem. 2 tisíce dětí z nedaleké školy byly vybaveny RFID tagy v podobě loga automobilky. Když se dítě přiblížilo přechodu, na displeji nad ním se objevilu jeho jméno, typově ve formě vzkazu typu: „Prosím zastavte pro Adriana."
A na Adriana si samozřejmě řidiči dávali větší pozor než na bezejmenné dítě. Nikterak náročné využití běžně dostupné technologie napomohlo k tomu, aby se cesta dětí do školy stala bezpečnější.
Zdroje: Digital Buzz Blog, Behance