Volvo předvedlo velkou marketingovou loupež. Náleží mu za to Grand Prix z Cannes Lions
Super Bowl je spíše reklamní než sportovní svátek. A jeho datum mají v kalendáři obzvláště výrazně vyznačený i marketéři velkých automobilek. Jak v tomto segmentu překřičet všechny ty drahé a kreativní kampaně konkurence? Volvo si reklamní čas automobilek propagovaných během letošního přenosu z finále soutěže amerického fotbalu NFL jednoduše ukradlo. Navíc s relativně triviální soutěží.
Vyzvalo své fanoušky, aby tweetovali s hashtagem #VolvoContest vždy, když v průběhu Super Bowlu zahlédli televizní reklamu na jakékoliv auto, a napsali, komu by přáli Volvo XC60 - hlavní výhru v soutěži. Zatímco konkurence platila statisíce až miliony dolarů za vysílací čas pro dlouho a pečlivě připravované spoty, konverzace v sociálních médiích byly o Volvu. V průběhu některých komerčních přestávek dosahovaly až frekvence 2 tisíce tweetů za minutu, jak ukazuje graf níže.
Počet tweetů s hashtagem #VolvoContest v době vysílání reklam konkurenčních značek během Super Bowlu.
Kampaň nazvaná Interception byla vytvořená reklamní agenturou Grey New York a odnesla si tento týden Grand Prix v kategorii Direct v rámci Cannes Lions. Po právu. Rozpočet na její realizaci včetně výhry v podobě automobilu se totiž pravděpodobně pohyboval spíše v řádu ceny jednotek vteřin reklamního času během Super Bowlu. Takových 30 vteřin - tedy běžná stopáž klasického spotu - totiž stálo až přes 4 miliony amerických dolarů a celkově jich automobilky údajně během daného přenosu utratily 60 milionů. Velká část z těchto peněz šla svým způsobem do kapsy Volva. To s touto kampaní zkrátka dokázalo konkurenci tzv. vypálit rybník.
Zdroj: Cannes Lions