'Vůně, které vaši nepřátelé neodolají.' Trump propaguje svůj parfém s fotografií Jill Biden

12. 12. 2024 | Petr Michl
Trump si vzal při propagaci svého nového parfému jako „rukojmí“ dosluhující první dámu, Jill Biden. Pokračuje ve svém budování kultu osobnosti skrze merch. Jeho nové vůně odkazují na nepovedený atentát na jeho osobu a nesou název "Fight. Fight. Fight.".


Zdroj: x / @TrumpDailyPosts

Donald Trump se stal přežitím atentátu ve městě Butler v Pensylvánii pro mnoho svých příznivců člověkem vyvoleným bohem či minimálně chráněným prozřetelností. Jistě mu to pomohlo při ziskání druhého mandátu prezidenta USA. Nyní se ale tento příběh rozhodl zpeněžit skrze novou edicí svého parfému a kolínské.

Jejich etiketu zdobí ikonická fotografie scény, při níž se po výstřelech v Butleru Trump postavil a za hrození rukou pronesl: „Fight! Fight! Fight!“  Novou produktovou řadu uvedl na své sociální síti Truth Social a posléze na X slovy:

„Zde jsou mé nové parfémy a kolínské vody Trump! Říkám jim 'Fight. Fight. Fight.', protože představují naše VÍTĚZSTVÍ."

 Svůj příspěvek vizuálně doplnil fotografií ze znovuotevření katedrály Notre-Dame, na které se s Trumpem baví dosluhující první dáma, Jill Biden. Právě s ní pak souvisí drzý produktový claim:

 „Vůně, které vaši nepřátelé neodolají."

Trump monetizuje svou osobnost jako influencer, jenž přilepí své jméno na produkty, které by si jeho fanoušci mohli pořídit. Kombinuje přitom předražené, ale stále levné věci typu jeho edice bible za 60 dolarů nebo NFT s jeho podobiznou, ale i sérii hodinek, přičemž ty nejdražší stály 100 tisíc dolarů. Prodával svou edici stříbrných mincí, zlaté tenisky, ale také třeba jím signované elektrické kytary „American Eagle“ s cenovkou 11 500 a 1500 dolarů. Jen prodeje kytar se přitom vyšplhaly na 4,6 milionu dolarů.


Zdroj: 
GetTrumpFragrances.com

Jeho nové parfémy jsou ve verzi pro muže i ženy prodávají za 199 dolarů. Prodejní webové stránky GetTrumpFragrances.com uvádí, že vůně nejsou navrženy, vyráběny, distribuovány ani prodávány společností Trump nebo Trump Organization (tedy přilepil na ně jen svůj obličej).  Také nepopisují skutečné vůně kolínské vody ani parfému. Tuto otázku odbývají sdělením:

„Naše vůně jsou sestaveny tak, aby vystihovaly podstatu úspěchu a odhodlání, přičemž každá vůně symbolizuje vítězství a sílu."

Navíc jde o vůně „určené pro patrioty, kteří nikdy neustoupí“. Předchozí prodejní úspěchy Trumpových produktů vzbuzují takřka jistotu, že se najde dostatek lidí, kteří zrovna na taková slova budou slyšet. Ostatně některé parfémy ze starší řady Victory jsou již vyprodané. (Edit: V době publikace článku je už vyprodaná kolínská, parfém je ještě k dispozici.)

Trump na webu sice uvádí: „GetTrumpFragrances.com není politický a nemá nic společného s žádnou politickou kampaní."

Čistě z logiky věci ovšem jde o pokračování jeho kontinuální politické kampaně spojené s budováním osobního kultu. Unikátní přitom je, že to vše v sobě mísí prvky orientální despocie i ryzího kapitalismu. 

Kam dál?


„Never Surrender High-Tops“ . Zdroj: gettrumpsneakers.com

Podívejte se i na další Trumpův merch. Letos v únoru uvedl edici zlatých tenisek a okamžitě ji vyprodal

 
Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: