Vyhledávání reklamy - na telefonech a tabletech není v podstatě vidět nic jiného
Výzkum společnosti Marin Software ukazuje, že při vyhledávání v telefonech a na tabletech je mnohem větší šance, že člověk klikne na reklamu, než tomu je u počítačů. Pokud se ale podíváme na to, jak jsou výsledky na těchto zařízeních zobrazeny, není to až tolik překvapivé. Na tabletech a na telefonech nevidíme v podstatě nic jiného než reklamu. Větší proklikovost u těchto zařízení by tak mohla být způsobena tím, že na reklamu prostě uživatelé kliknou omylem.
Výzkum ukazuje, že při vyhledávání na chytrém telefonu je šance, že kliknete na reklamu o 72 % vyšší než u vyhledávání na počítači. U tabletů je rozdíl méně dramatický - 32 %. Platí zde tedy taková neoficiální úměra - čím menší displej zařízení, tím je větší šance, že při vyhledávání narazíte na reklamy.
Společnost Marin se zaměřila i na konverzní poměr (efektivitu reklamní kampaně) a v těchto číslech jasně vládne vyhledávání přes počítač. Množství lidí, kteří si po kliknutí na reklamu skutečně nějaké zboží koupili, je u telefonů výrazně nižší.
Tahle čísla ale neberou v potaz nákupy v kamenných obchodech, kterým mohlo vyhledávání zboží přes mobil předcházet. Zjišťování, jestli nákupu předcházelo vyhledání zboží na počítači, tabletu nebo telefonu, vypadá asi příliš složitě. Jediným způsobem by totiž bylo dotazování každého zákazníka.
Zdroj: www.allthingsd.com