Vytíženost Facebooku v ČR kopíruje hlavní vysílací čas televizí
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Vytíženost sociální sítě Facebook v Česku kopíruje hlavní vysílací čas televizních stanic. Nejvíce tuzemských uživatelů Facebooku je totiž aktivních v podvečerních a večerních hodinách, což podle odborníků souvisí i s tím, že tou dobou televizní stanice vysílají hlavní program, který lidé s oblibou na Facebooku komentují. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ataxo Interactive, která dnes v Praze představila nový nástroj na monitorování sociálních síti, blogů a diskuzí. Počet registrovaných uživatelů sítě Facebook z Česka na začátku letošního roku překročil dva miliony.
Aktivita tuzemských uživatelů Facebooku po několikahodinové stagnaci postupně vzrůstá v pozdních odpoledních hodinách a zhruba v 18:00 je na Facebooku v průměru přihlášeno bezmála 750.000 lidí. Jejich počet se do 20:00 zvyšuje na více než 900.000 a poté se aktivita uživatelů Facebooku začíná postupně snižovat. Například ve 23:00 je aktivních už jen půl milionu uživatelů Facebooku a jejich počet v následujících hodinách prudce klesá.
"Lidé rádi přijdou na Facebook okomentovat to, co právě viděli v televizních zprávách nebo například v pořadech typu Talentmanie," podotkl Michal Bačo ze společnosti Ataxo Interactive, podle kterého jsou Češi na Facebooku nejvíce aktivní ve čtvrtek, naopak nejméně se jich přihlásí v sobotu. Podle lednových statistik Facebooku se téměř 60 procent českých uživatelů na tyto stránky přihlásí každý den, 84 procent jednou týdně. Deset procent lidí se na Facebook dívá i přes mobilní telefon.
Více než polovina profilů na Facebooku je podle údajů společnosti Ataxo Interactive veřejně přístupných. Na uzavřené profily připadá jen 43 procent facebookových účtů. Uživatelé Facebooku nejraději sdílejí odkazy, za kterými následují komentáře a na třetím místě jsou tzv. statusy.
Firma Ataxo Interactive vytvořila program, který veřejně přístupné dění na sociálních sítích, blozích a diskuzích monitoruje. Novou službu využívají například PR agentury, banky či telekomunikační společnosti, které díky tomu zjistí, jak se o jejich firmě či službách na internetu diskutuje. Aplikace je nyní k dispozici v Česku a na Slovensku, přičemž příští rok hodlá firma expandovat také například do Polska, Maďarska či německy mluvících zemí.
Facebook byl založen v roce 2004 a stal se čtvrtým největším serverem na světě, měsíčně se na něj podívá 340 milionů lidí. Ještě na podzim roku 2008 měl Facebook v Česku kolem 150.000 registrovaných uživatelů.