WWF využívá Google kalendář k připomenutí zvířat, které brzy čeká vyhynutí

13. 2. 2024 | Petr Michl
Vědci z univerzit v Kodani a Cambridge umí u několika živočišných druhů předpovědět přesné datum vyhynutí. Kampaň Světového fondu na ochranu přírody dává možnost si tato data přidat rovnou do Google kalendáře. Upozorňuje tím na mnohem širší vymírání druhů živočišných druhů, které Zemi hrozí.



Fakt, že jsou mnohé živočišné druhy ohrožené vyhynutím, nechává většinu lidí chladných. Neplatí to ovšem pro zástupce ze Světového fondu na ochranu přírody (WWF) v Dánsku. Ten přichází ve spolupráci s Googlem a agenturou &Co. / NoA s kampaní „Kalendář dnů vyhynutí“, jež dokáže nepříjemnou realitu připomenout i lidem, kteří se dívají častěji do svého online kalendáře než do lesa.

Podle vědců z univerzit v Kodani a Cambridge jde u několika živočišných druhů určit přesné datum vyhynutí, například ptáček Akikiki to může mít „spočítané“ už příští týden, 20. února 2024.

Konec kubánského krokodýla se předpovídá na rok 2030, vlka červeného na rok 2033, montserratské příkopové žáby na rok 2034, nosorožce sumaterského v roce 2035 a divokého osla afrického v roce 2074. Celkově 11 druhů zvířat má určené okamžik, kdy už nebude na světě žádný další jedinec.

Jak ukazuje zpráva Living Planet 2022, vyhubení hrozí milionu druhů. Kampaň to chce připomenout tím, že upozorní právě na ty případy, u nichž si už můžete zakroužkovat v kalendáři. A přesně to nabízí, na stránce extinctiondays.com si můžete chmurná data stáhnout do vašeho Google kalendáře.

 

Agentura &Co. / NoA popisuje kampaň blíže:

„Od doby, kdy před 65 miliony let vyhynuli dinosauři, jsme neztráceli zvířata a rostliny takovým tempem jako právě teď. Problém je tak rozsáhlý a složitý, že je těžké ho pochopit a následně i jednat.

Proto jsme to zjednodušili… Ve spolupráci s Googlem jsme tato data (vyhynutí konkrétních živošišných druhů. pozn. red.) shromáždili v kalendáři, ke kterému má každý přístup a který může integrovat do svého vlastního.

Kalendář "Dny vymírání" je nástrojem, který uspořádává krizové situace a umožňuje snadno jednat. V každodenním životě nám připomíná, že máme pomoci tyto události zrušit tím, že podpoříme WWF.“

Pro WWF je hlavní myšlenka kampaně nosná v tom, že mohou další zvířata s určeným „konečným datem“ do kalendáře přidávat. Každá aktualizace dat pak dává příležitost pro novou vlnu kampaně a příležitost pro výzvu k darům. Předpokládáme přitom, že s automatickým updatem s notifikací změny pro ty, co si už data od WWF nechali do kalendáře poslat.  I z toho důvodu, nám přijde tato kampaň ještě lepší než loňská kreativa portugalského WWF s mizejícím písmem. 

 

Kam dál?

Portugalská kampaň Světového fondu na ochranu přírody vizualizovala vymírání zvířat. Vydala „Ohrožené písmo", které se snaží upozornit na fakt, že aktuální tempo vymírání druhů ohrožuje život na zemi jako takový.

 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: