YouTube přichází v USA o reklamy od značek jako AT&T, Hasbro a Disney. Může za to další pedofilní skandál

22. 2. 2019 | Petr Michl
Je tu adpocalypse číslo 2? Ukazuje se, že se Google ani téměř po 2 letech nedokázal dostatečně popasovat na YouTube s pedofilními komentáři u videí a nadále monetizuje mnohé, u kterých přislíbil zákaz reklam. Velké světové značky v reakci pozastavují svou inzerci.



Dnes jsme informovali u uvedení aplikace YouTube Kids v Česku. Tato novinka přichází paradoxně ve dnech, kdy má Google na americkém trhu problémy s dětmi, respektive s lidmi, kteří zanechávají na YouTube pedofilní komentáře. Tento důvod už vedl na konci roku 2017 mnoho velkých značek k tomu, aby stáhli své reklamy z platformy. Nyní to samé na americkém trhu učinily brandy AT&T, Hasbro, Disney a dokonce i McDonald's.

Tato novinka přichází ve dnech, kdy má Google na americkém trhu problémy s dětmi, respektive s lidmi, kteří zanechávají na YouTube pedofilní komentáře. Tento důvod už vedl na konci roku 2017 mnoho velkých značek k tomu, aby stáhli své reklamy z platformy. Nyní to samé na americkém trhu učinily brandy AT&T, Hasbro, Disney a dokonce i McDonald's. „Dokud Google nedokáže ochránit naši značku od urážlivého obsahu jakéhokoliv druhu, stahuje z YouTube naše veškeré reklamy," uvedla mluvčí AT&T a podobná vyjádření vychází i z tiskových oddělení dalších značek, které přibývají.

Tento problém tu byl již před 2 lety. Tehdy došlo k odhalení, že se Na YouTube pod dětským obsahem srocují pedofilové, kteří se neostýchají projevit ani v komentářích. Pod dětskými videi si nepředstavujte rovnou dětskou pornografii. Může jít například o mladé dívky ve spodním prádle nebo sportovním úboru, které se navzájem natáčí, jak válí sudy v posteli, zkouší, zdali udělají provaz, nebo si jen čistí zuby. Mnohdy mohou být samy děti autory. Jde spíše o to, že i takovýto vlastně nevinný obsah může pedofily potěšit a někteří z nich se o to neváhají podělit v komentářích. 

Od té doby Google údajně stáhnul na 2 miliony závadných videí, odstranil z YouTube miliony komentářů a snaží se, aby u podobného obsahu reklamy vůbec nebyly.  Nynější kontroverzi rozpoutal vlogger Matt Watson, který ve středu tento týden vydal video, kde de facto tvrdí, že YouTube nedělá dost a k nalezení obsahu, u kterého se baví pedofilové, se dostane po pár hledávání a klicích.

Watsonův stream naleznete níže.

Skvělé shrnutí kauzy a jejího dopadu pak podává ve svém videu Philip DeFranco.

Nedá se říct, že by Google nenesl žádnou vinu. Spíše není v jeho silách při obrovském množství obsahu, který je na YouTube nahráván, ho kontrolovat manuálně. Umělá inteligence pak ve filtraci selhává. V mnoha případech není divu, když jsou předmětem sporu například tzv. time stamps ve stopážích videí, kde má například cca 10letá oblečená dívka trochu více roztažené nohy při hře nebo při vyšetření u lékaře. V něčem je to zcela nevinné, oplzlé komentáře a to, že někdo tyto značky ke snadnému zpětnému zhlédnutí vytváří ale dosvědčují, že z takových záběrů má někdo potěšení a o to pravděpodobně sexuálního charakteru.


Zmíněné značky ve skutečnosti nechtějí stahovat své reklamy z YouTube. Bojí se ovšem kontroverze a reagují na to, že Google neplní, co v listopadu 2017 slíbil. Když k nim požadavek na stažení reklamy přichází i ze stran uživatelů sociálních médií, dochází k rychlé akci. Nyní je tak otázkou, co dokáže udělat Google při prosazování „brand safety" navíc a kdy to přijde značkám dostatečné.  

Štítky dokumentu: Krizová komunikace YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: