YouTube spouští /Fashion, platformu pro módu a krásu
Oblast Beauty and Fashion láká nezanedbatelné množství divaček a diváků. Dle Googlu se počet YouTube kanálů s touto tématikou navýšil od roku 2014 šestkrát. Statista pak uvádí, že na této video platformě loni videa z daného segmentu získala na 169 miliard zhlédnutí. To jsou dost pádné důvody pro to, vymezit pro tento typ obsahu vlastní vIrtuální kout.
Na adrese YouTube.com/Fashion se proto nyní nachází domovský přístav stylu. Najdete v něm největší jména oboru a nejpopulárnější obsah. Není to ale jen jejich shrnutí na jedno místo. Google se zároveň snaží, aby byli na tomto místě k nalezení i profesionální návrháři, stylisté, vydavatelé a luxusní značky. Leccos naznačí následující upoutávka.
A nyní ke konkrétním jménům a odkazům. Na platformě jsou mimo jiné k nalezení:
- Fashion & beauty tvůrci jako Jackie Aina, Camila Coelho, Huda Beauty, Jenn Im, Ingrid Nilsen a Safiya Nygaard
- Spolupráce značek s tvůrci jako Emma Chamberlain, Dolan Twins, Wengie, Merrell Twins, Juanpa Zurita, Violet Chachki a Gigi Gorgeous
- Značky jako Louis Vuitton, Dior, Ralph Lauren, Michael Kors, Alexander Wang, Rosie Huntington-Whiteley, Gucci and Alexa Chung
- Časopisy LOVE Magazine a britský Vogue
- Kanál ‘Being Naomi’ nestárnoucí modelky Naomi Campbell
Samotná čísla uvedená na začátku tohoto textu ukazují, že se těmto oblastem na YouTube daří. YouTube pomohl na svět hvězdám jako Bethany Mota, Michelle Phan, Zoe Sugg nebo Tati Westbrook. Nelze ovšem ignorovat, že za posledních několik let se Instagram stal místem, kde se rozvinulo obrovské množství fashion & beauty influencerů, kteří už vlastní YouTube kanál nemají. Případně také mnoho hvězd YouTube utlumilo svou frekvenci videí a pro pohodlný život jim stačí udržovat bližší kontakt s fanoušky v Instagram Stories a vydělat si příspěvky s product placementem značek. Instagram má v tomto ohledu menší bariéry vstupu, prostě jen být, sdílet to ve Stories a přijímat spolupráce se značkami je jednodušší než přicházet každý týden se smysluplným videoobsahem.
/Fashion sekce má ukázat, že svět módy a krásy je na YouTube hvězdnější a propracovanější.
Zdroj: YouTube Google Blog
Kam dál?
YouTube má rozhodně na co reagovat. Instagram se totiž snaží na své platformě co nejvíce napomoci spolupráci značek a influencerů a má v posledních měsících výrazné zářezy. Od června mohou značky propagovat obsah influencerů skrze Branded Content Ads širokému publiku, a zasáhnout tak další uživatele. Reklamy se budou moct zobrazovat ve feedu, později i ve Stories.
A speciálně pro influencery je darem z nebes formát Shopping for creators. Jde o obdobu Nákupů, které jsou aktuálně dostupné značkám. Nově je (zatím v USA) můžou využívat influenceři a celebrity. Uživatelé si tak můžou koupit například bundu od Kim Kardashian, kterou na sobě měla ve svém posledním publikovaném postu přímo z něj. Že to může být atraktivní nejen pro prodej vlastního zboží influencerů snad ani nemusíme dodávat.