YouTube uklízí. Odstranil komentáře u desítek milionů videí s dětmi

5. 3. 2019 | Petr Michl
Jak se zbavit hrozby pedofilních komentářů odstrašujících inzerenty? YouTube přichází s tvrdým přístupem a maže komentáře masově pod videi, v nichž figurují „mladší nezletilí".

Nedávno jsme vás informovali o dalším náznaku nového exodu významných inzerentů z největší světové videoplatformy. Rozpoutala ho kauza s pedofilními komentáři pod videi, v nichž jsou zachycené děti. YouTube urychleně napravuje škody a komentáře pod videi, v kterých se vyskytují děti, maže ve velkém.

Není divu. Klatba od inzerentů jako McDonald's, Disney a Hasbro je rozhodně bolestně ztrátová. YouTube proto naskočil do krizového módu a nyní již na svém blogu uvádí:

„V průběhu minulého týdne jsme znemožnili komentáře u desítek milionů videí, které by mohly být předmětem predátorského chování. Tyto snahy jsou zaměřeny na videa, v nichž vystupují mladí nezletilí. Videa vystavená riziku budeme identifikovat i v průběhu příštích měsíců."

V nich by měl YouTube pokračovat v těchto snahách a odepínat komentáře i od videí starších nezletilých, kteří mohou chování pedofilů přilákat. Mimochodem přesné věkové rozmezí těchto kategorií Youtube neprozrazuje. Určité množství tvůrců bude si bude moci komentáře ponechat, budou ale muset případný závadný obsah monitorovat a odstraňovat manuálně.

Při zkoumání toho, kam až čistky zašly, jsme se pochopitelně podívali na videa nejbohatšího youtubera současnosti, Ryana z kanálu Ryan ToysReview. I on má videa nyní bez komentářů.

To samé lze říct o kultovním Pokékom Go Songu českého youtubera Mishy s více než 75 miliony zhlédnutí. Dané video bylo publikováno v roce 2016, Mishovo videa z loňského léta o Fortnite ale komentáře má (edit duben 2019: už je také nemá).

YouTube se také pochlubil novým a rychlejším softwarem pro identifikaci a odstranění závadných komentářů. Ten by měl pracovat až 2x rychleji než doposud. Cílem do budoucna je, aby mohlo být více tvůrců, co budou mít opět videa s komentáři co nejvíce.

Možná se vám zdají popsané změny jako správní tažení, které tu již mělo být dávno. Tvůrci ovšem nejsou vnímána zdaleka tak pozitivně. Je něco jiného, když smažete komentáře u videa z rodinné dovolené, kde se cachtají v rybníku děti školkou povinné, a když tak učiníte u tvůrce, co se videi na YouTube živí. Příklad Ryana jako nejlépe vydělávajícího youtubera vůbec s 18,5 miliony followery na jeho kanále Ryan ToysReview a dalšími miliony na jeho sub-kanálech ovšem značí, že i tato sorta tvůrců je profesionální a pro YouTube důležitá. Když přijdete o komentáře, přicházíte částečně i o dosah. Komentovaná videa jsou více doporučovaná, a generují tak implicitně více sdílení. Mezi tvůrci existují také obavy z toho, že konkurence či haters je mohou v dnešní době dostat na černou listinu demonetizovaných, co nemohou generovat příjmy z reklamy na YouTube, jen tím, že začnou v komentářích psát věty, co algoritmy vyhodnotí jako nebezpečné.

Ti, co se video tvorbě věnují na vážno, jsou krví YouTube. Platforma by je tak neměla otrávit. Vše ale musí balancovat s tím, aby ji i marginální exces nepřipravil o peníze od velkých inzerentů. Toto dilema přitom dokáže vyřešit jen umělá inteligence schopná dostatečně oddělovat zrna od plev i v obrovském množství videí, které na YouTube jsou a každý den  přibývají.

Tip redakce:



Připomeňte si podstatu kauzy, která za popanými kroky stojí.  Ukazuje se, že se Google ani téměř po 2 letech nedokázal dostatečně popasovat s pedofilními komentáři u videí na YouTube a nadále monetizuje mnohé, u kterých přislíbil zákaz reklam. Velké světové značky jako McDonald's, Disney a Hasbro v reakci pozastavily svou inzerci

Štítky dokumentu: Reklama online YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: