Zeptejte se na Revival svého lékaře. Nebo spíše Eminema?
V případě, že máte obzvláště špatný Atrox Rithmimus, vám váš lékař nepomůže. A co vám pomůže? Nové album od Eminema.
Atrox Rithimus, neboli v překladu „hořký rým", je ve skutečnosti smyšlená nemoc, kterou prostřednictvím webových stránek, billboardů, videí a bezplatných SMS rozšířilo hudební vydavatelství Interscope Records spolu s agenturou Deutsch, aby podpořilo v pořadí deváté album rapera Eminema.
Celá kampaň se tváří jako propagace nového léku s názvem Revival. “Když trpíte na mírný nebo vážnější Atrox Rithimus, stále musíte mít na mysli nepředvídatelnost reakce. Myslel jsem, že to tak musí být, dokud jsem nezjistil, že to jde i jinak - s Revival(em)", říká hlavní hrdina minutového spotu. Získáte z něj pocit, že hovoří o jisté formě erektivní dysfunkce, na kterou je zaručeným lékem právě onen zázračný Revival. Většina jeho uživatelů pocítila okamžitou úlevu, můžete si ho vzít s jídlem i bez jídla a nejedná se o narkotikum. Na konci videa jste odkázáni na webovou stránku askaboutrevival.com, kde naleznete další užitečné informace.
Ačkoliv reklama zdánlivě s Eminemem nijak nesouvisí, raperovi fanoušci najdou jak v samotném videu, tak na webových stránkách celou řadu různých drobných nápověd. Jednou z nich je obrácené „E” v názvu léku nebo podtitul Canticum Remedium v anglickém překladu „the song Cure”. Raperových písní nebo jejich textů je týká velká část nápověd. V reklamě muž uvádí, že při neléčení hrozí, že ztratíte sami sebe (Loose Yourself) nebo že nechce promarnit svou šanci (I won't waste my one shot).
Na webových stránkách se pak dočtete, že Revival může být „rajskou hudbou pro vaše uši”, a že se jedná o „neinjekční lék, který se do těla dostává zvukovodem a není určen k análnímu použití “. Zjistíte také, že sice „nezpůsobuje nežádoucí účinky, ale v opačném případě byste měli vyhledat lékařskou pomoc” a odkazuje na píseň I need a doctor. Pokud se rozhodnete zavolat na bezplatnou telefonní linku, bude vás na pozadí doprovázet právě tato skladba v klavírní verzi.
„Existovala celá řada spekulací o vydání nového CD a fanoušci pátrali po jakékoliv stopě”, uvedl na adresu kampaně Dennis Dennehy, viceprezident Interscope, který na kampani spolupracoval s manažerem Eminema, Paulem Rosenbergem. “Navíc drogy jsou tématem, se kterým se v rámci jeho tvorby setkáváme velmi často. I samotný název CD se nám dokonale hodil.”
Trvalo to několik týdnů, než se kampaň rozšířila. Někde ji navíc odmítli propagovat právě z toho důvodu, že je zavádějící. Rosenberg pak na svém Instagramu zveřejnil fotografii CD s billboardem v pozadí a zanedlouho poté byla na internetu odhalena pravá podstata kampaně.
Vůbec prvním člověkem, který odhalil účel kampaně (a to již během prvního dne vysílání na kanálu SNL), byla fanynka z Portlandu, které po telefonu pogratuloval sám velký Marshall Mathers. Dostala tak už dopředu ten největší vánoční dárek.
Zdroje: adweek.com, The Verge