Zlatý středník 2023: Projektem roku je kampaň 'Moji milí Slováci' Slovenské spořitelny, talentem pak Martina Bechyňová z Liftaga
Hromadná fotografie se všemi vítězi (klikněte na obrázek pro zvětšení). Zdroj: PR Klub
Ceny oborové soutěže Zlatý středník, která již 21 let oceňuje nejlepší komunikační projekty a firemní média, znají své vítěze. Odborné poroty složené z řad odborníků na komunikaci i novinářů udělily ocenění celkem ve 33 kategoriích. Titul Osobnost PR převzala Dana Dvořáková z investiční skupiny KKCG, Talentem roku se stala Martina Bechyňová z Liftaga. Trofej Grand Prix pro nejlepší agenturu si odnesl tým Svengali Communications. Ocenění Projekt roku pak získala Slovenská sporiteľňa ve spolupráci s agenturou Zaraguza za kampaň Moji milí Slováci. Dohromady čekalo na stupních vítězů 91 trofejí, vybraných celkem z 659 přihlášek do letošního rekordního ročníku soutěže. Slavnostní galavečer, který se každoročněpořádá pod taktovkou PR Klubu, se konal v pražském klubu SaSaZu ve čtvrtek 7. září 2023.
Kdo zvítězil v jednotlivých kategoriích?
Nejvyšší ocenění v letošní nejpopulárnější kategorii Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG získala Česká televize za projekt привіт [pryvit]: Pomoc s výukou žáků z Ukrajiny. V kategorii Integrovaná kampaň si hlavní cenu odnesla Slovenská sporiteľňa, která ve spolupráci s agenturou Zaraguza vytvořila kampaň Moji milí Slováci. Ta zvítězila rovněž v kategorii Kreativní idea.
Nejlepší PR event pakuspořádal IKEM, byla jím tisková konference Virtuální realita: Přelom v předoperační přípravě transplantací i dalších operací.
Vítězství v kategorii Interní komunikace a employee engagement vybojovala Allianz – Slovenská poisťovňa s projektem Sťahovanie centrály Allianz. Slovenská sporiteľňa spolu s agenturou Divino si pak odnesla 1. místo v kategorii Audio a video prezentace za práci Janolytik: Info za všetky prachy. Nejúspěšnějšího launche, relaunche nebo rebrandingu se podařilo dosáhnout týmu HC Dukla Senica s agenturou Zaraguza s projektem Návrat hokejovej legendy HC Dukla Senica.
První cenu za nejlepší Využití sociálních sítí a influencer marketing si odnesl Pernod Ricard Slovakia ve spolupráci s PR Clinic s kampaní ABSOLUT – Nová definícia lásky.
V kategorii Podcast u poroty získala zlato Základka od Scia. Prvenství v kategorii Struktura, obsah a storytelling obsadila Škoda Auto s projektemČeši Favoritem. Kategorii Nízký rozpočet a jeho efektivita vyhráli Heinz&Kraft a MSL Czech Republic s projektem Jak se zrodilo první mýdlo na světě inspirované kečupem Heinz.
Nejlepší brožurou, ročenkou nebo katalogem je Publikace k 30 letům organizovaného squashe v Českuod České asociace squashe a agentury Aetna. V kategorii Krizová komunikace, komunikace změny a public affairs porotunejvíce zaujal projekt od Medusy, Slovenského združenie výrobcov piva a sladu a agentur event2all a PA Matters s názvem Znížili sme slovenskú gastroDPH!
V kategorii hodnotící ty nejlepší Webové stránky zabodovala Česká obec sokolská.V kategorii Interní tištěný časopis a noviny zvítězil časopis McMgodMcDonald'sve spolupráci s 2create. Ocenění za nejlepší Tištěný externí časopis a noviny získalVolkswagen magazín od Porsche Česká republika – Volkswagen osobní vozy a Boomerang Communication.Mezi elektronickými časopisy a blogy uspěl online magazín Krčák žije od Passerinvest Group a agentury Ewing.
Nejlepší Newsletter vytvořil Czechdesign, Výroční zprávu nejlépe zpracovala společnost CTP Invest. Pacientská aplikace IKEM Online získala zlato v kategorii Mobilní aplikace a inovace.
Kompletní výsledky včetně vítězů v OBOROVÝCH kategoriích najdete níže.
Všechna čtyři ocenění Grand Prix jsou předána
Součástí galavečera soutěže Zlatý středník je také každý rok předání ocenění Grand Prix těm nejlepším v oboru, a to v kategoriích Osobnost PR, Talent, Projekt roku a Nejlepší agentura.
Ocenění Osobnost PR získala Dana Dvořáková, ředitelka komunikace a tisková mluvčí investiční skupiny KKCG. Porota cenu udělilaza dlouhodobé a profesionální budování reputace značek, se kterými byla a je spojená. Příkladem je projekt Piana do škol, který jednoznačně ukázal hodnotové postoje skupiny KKCG a dosud pomohl více než sedmi desítkám základních uměleckých škol získat nové piano a podpořit tak uměleckou výuku.
Dana Dvořáková. Zdroj: PR Klub
Jednoduše stojí za projekty, které mají přesah a styl. Dana Dvořáková začínala jako novinářka, posléze řídila komunikaci několika mezinárodních společností působících na českém i slovenském trhu. Pracovala například pro Český Telecom, Všeobecnou úvěrovou banku, České aerolinie, Unipetrol, Ahold a Telefonicu O2. Nyní devátým rokem řídí komunikaci skupiny KKCG podnikatele Karla Komárka. Vystudovala VŠE, na Erasmus University v Rotterdamu získala titul Master of Corporate Communications a studium MBA absolvovala na Katz University v Pittsburghu.
Cenu Grand Prix Talent letošníhoZlatého středníku převzala Martina Bechyňová, která je specialistkou na online obsah a kreativně hýří jako Creative Director & Head of Trolling v Liftagu, kde propojuje všechny interní a externí tvůrčí síly.
Martina Bechyňová. Zdroj: PR Klub
Ve volných chvílích se pere s trolly, kterým vadí dlouhodobá podpora demokratických hodnot firmy. Letos za tuhle „neplánovanou kampaň“ Liftago vyhrálo ADC Creative Awards a bylo nominováno na Zlaté pero. Kromě toho Martina školí a mentoruje pro #HolkyzMarketingu, vypomáhá značkám jako Pivovar Matuška, Automat Matuška, Pult a dalším. A také publikuje experimentální poezii a slovní hříčky pod pseudonymem @inkoustovatecka.
Ukázka asertivního trollení komentujících šířících pod příspěvky
Liftaga nenávist proti Ukrajině. Zdroj: LinkedIn / Martina Bechyňová
Projektem roku se stala kampaň Moji milí Slováci odSlovenské spořitelny, na které se podílela agentura Zaraguza. Kampaň obsadila 1. místo v kategorii Integrovaná kampaň a Kreativní idea. V kampani Moji milí Slováci použila Slovenská sporiteľňa technologii hlasové syntézy (AI), aby vrátila hlas slovenského herce Júlia Satinského, který povzbuzoval národ k optimismu. Integrovaná kampaň postavená na inovativní technologii ukrajinského start-upu Respeecher se stala nejznámější kampaní spořitelny za poslední dekádu. Míra spontánní znalosti kampaně dosáhla 53 % a zná ji 9 z 10 Slováků. Tato kampaň rovněž uspěla v letošním ročníku celosvětové soutěže World Public Relations and Communication Awards, kam díky Zlatému středníku postoupila.
Cenu Nejlepší agentura získal tým Svengali Communications. V letošním ročníku Zlatého středníku získala agentura prvenství v oborové kategorii Telekomunikace a IT a dalších pět umístění v TOP 3 v rámci dalších kategorií soutěže. Porota přitom ocenila opravdu dobře fungující spolupráci s klienty a kreativní přístup ke kampaním s cílem dosáhnout efektivních výsledků. Svengali Communications rovněž stojí za projektem Chytrej výčep od Plzeňského Prazdroje, který spolu s Projektem roku uspěl ve zmíněných mezinárodních cenách a do České republiky tak přináší významné ocenění.
Projekty zapojené do soutěže Zlatý středník hodnotilo celkem 19 porot složených ze 116 pečlivě vybraných profesionálů z oboru PR, PA, marketingu, komunikace a audiovizuální tvorby. Zlatý středník je každoročně pořádán oborovou organizací PR Klub, která sdružuje více než 300 profesionálů v oblasti komunikace a public relations a také firem, agentur a institucí, pro které jsou profesionální komunikace a budování dobré reputace na základě etických standardů důležité.
Kompletní výsledky naleznete na www.zlatystrednik.cz.