Značka Vetements představila kampaň proti plýtvání šatstvem, Harrods výlohu plnou hadrů

10. 4. 2018 | Kristýna Vozková
Módní značka Vetements se rozhodla upozornit na plýtvání v módním průmyslu a zaplnila výlohy Harrods horami nechtěného oblečení.

Ve výlohách londýnského obchodního domu Harrods se během minulého měsíce válely hromady hadrů. A to doslova. Světoznámá značka Vetements se totiž rozhodla poukázat tímto originálním způsobem na problém plýtvání v oděvním průmyslu. Ten je po ropném průmyslu druhým největším znečišťovatelem na světě.

Generální ředitel společnosti Vetements, Guram Gvasalia, na adresu kampaně uvedl:

 Nadprodukce je jedním z největších ekologických problémů současnosti. Více než 30 % výrobků vyráběných módními značkami se nikdy neprodá a skončí na skládkách.”

Zdroj: standard.co.uk

V rámci kampaně oslovila švýcarská módní značka zaměstnance i návštěvníky obchodního domu. Své nechtěné módní kousky měli vhodit do speciálního kontejneru a na oplátku obdrželi exkluzivní náramek Vetements x Harrods vyrobený z recyklovaných plastových lahví.

#VETEMENTSxHARRODS RAISING AWARENESS AGAINST OVERPRODUCTION / link in bio

Příspěvek sdílený VETEMENTS (@vetements_official),

Své oblečení tak nakonec vystavilo” více než 4000 lidí. Celá výstava byla doplněna o reálné fotografie skládek plných oděvních odpadů. Po jejím skončení 2. března bylo vystavené oblečení vydraženo ve prospěch britské nadace NSPCC, bojující proti zneužívání dětí.

I přes výrazný charitativní podtext akce bylo jejím cílem především přimět zákazníky, aby více zvažovali nákup dalších módních kousků. Značka Vetements se proto rozhodla kampaň během roku 2018 zopakovat na celkem 50 místech světa.

Pro to, aby se dnes značky staly udržitelnými, musí vyrábět tolik, kolik je reálná poptávka. Jinak je to stejné jako vyhazování jídla ve světě plném hladu. Naše planeta je nemocná a je to kvůli nám. Protože chceme stále víc a víc, aniž bychom mysleli na generace, které přijdou po nás,”  dodal Guram Gvasalia.

#VETEMENTSxHARRODS RAISING AWARENESS AGAINST OVERPRODUCTION / link in bio

Příspěvek sdílený VETEMENTS (@vetements_official),

Zdroje: standard.co.uk, highsnobiety.com, psfk.com

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: