Alza.cz a Rohlik.cz testují se ŠKODA AUTO DigiLab doručování do kufru škodovek
Zákazníci firem Alza.cz a Rohlik.cz si budou moci už brzy vybrané zboží objednat přímo do zavazadlového prostoru svého vozu. ŠKODA AUTO DigiLab totiž ve spolupráci s oběma internetovými obchody vyvíjí doručovací systém, díky němuž bude kurýrovi umožněn zabezpečený přístup do zavazadlového prostoru. V pilotním projektu se začne testovat technologie potřebná pro vzdálený přístup k vozu, velký důraz se přitom klade na bezpečnost.
Před 4 lety oznámil podobný test v Německu Amazon s automobilkou Audi. „Je to jedna z nejinovativnějších myšlenek v doručování poslední doby. Ať chceme nebo ne, interakce s kurýrem, případné předávání peněz atd. je pro některé lidi něco navíc, bez čeho by se obešli,“ řekl tehdy Tomáš Čupr na oborovém setkání Eshopista, kde právě tuto službu Amazonu uváděl jako jednu ze zajímavých novinek v jeho oblasti byznysu. Nyní se to samé s jinou značkou aut bude realizovat v Česku s jeho Rohlik.cz. Zákazníci online prodejce potravin a Alza.cz si brzy budou moci nechat doručit balíček přímo do kufru svého vozu značky Škoda.
Systém by měl být maximálně jednoduchý: zákazník si na e-shopu objedná zboží a vybere dodání do kufru. Následně kurýr získá informace o poloze vozu a díky jednorázovému zabezpečenému přístupu v předem definovaném časovém intervalu přes speciální aplikaci zavazadlový prostor vozu otevře. Kódování dat a striktní přístupový management zaručují maximální možnou bezpečnost při předávání dat a poskytování služby. Kurýr vloží balíček do zavazadlového prostoru, který vyfotí, následně zamkne vůz a zákazník obdrží zprávu o úspěšném doručení.
Pěkně do detailu to vysvětluje video Alzy. Padne v něm mimo jiné:
„Přístup do kufru přes aplikaci umožní speciální zařízení, které budou mít brzy všechny nově vyrobené škodovky. Do starších vozů ho je možné doinstalovat zpětně bez rizika ztráty záruky ve specializovaných servisech. Zařízení je certifikované, odemkne se jen kufr a jen na chviličku.”
Pilotního testu se zatím zúčastní jen vybraní zákazníci. Po technické optimalizaci bude služba dostupná všem.