Aplikace Firma jako tým pomáhá posílit soudržnost pracovních týmů i v hybridním režimu práce

7. 5. 2024 | Petr Michl
Jak posílit soudržnost pracovních týmů, dát zaměstnancům motivaci k pohybu nebo je zapojit do firemních CSR projektů? Aplikace Firma jako tým nabízí gamifikovanou odpověď.

 

Home office alespoň na pár dnů v týdnu je dnes standardem.  Tento hybridní způsob práce nese mnoho pozitiv, faktem ale je, že v takovém nastavení je těžší udržovat firemní kulturu a sounáležitost mezi kolegy. Aplikace Firma jako tým pomáhá tyto problémy překonat a vybudovat silnější týmy, ať už pracují odkudkoli. Navíc dokáže zapojit zaměstnance do firemních CSR projektů, podpory různých neziskových programů a místních komunit.

Vzájemná spolupráce jde lépe lidem, kteří se znají. Těm, co mají pocit, že je spojuje něco víc než úsilí podat dobrý pracovní výkon, splnit KPIs a kvartální plány. „S nástupem hybridní práce je pro firmy náročnější udržovat vztahy v týmu a budovat sounáležitost zaměstnanců s firmou samotnou. Proto máme novou verzi aplikace, která se na tyto atributy soustřeďuje. Dokáže pomoci k větší efektivitě CSR programů — tomu, aby se do nich zaměstnanci zapojili a vzali je za své,“  říká majitel PR a digitální agentury Focus, Robert Svoboda, který za vznikem aplikace Firma jako tým stojí. Dle něj je pro budování týmu potřeba tří hlavních esencí: motivace, inspirace a odměny. Právě na jejich správný mix se při designu aplikace zaměřil. Hlavním prvkem jsou v ní přitom výzvy.

„Mezi nejpopulárnější výzvy patří ty spojené se sportem. Aplikaci lze propojit s fitness trackery v mobilních telefonech nebo chytrých hodinkách, a tak lze postavit výzvy například na společném cíli jít pěšky nebo ujet na kole určitou vzdálenost. Společnost Accenture například zvolila cestu přes 5 kontinentů zahrnující trasu dlouhou 16 tisíc kilometrů,“ dodává Robert Svoboda a uklidňuje: „Pochopitelně to nemusel ujít každý, individuální výkony se sčítaly.“ Šlo přitom o projekt, který získal ocenění ABSL Diamond Award za employer branding a zapojení zaměstnanců (více viz samostatný blok níže, pozn. red.)

Mnoho firem má problémy se zaujetím zaměstnanců pro vlastní CSR aktivity. Aplikace Firma jako tým je do nich dokáže zapojit tím, že plnění výzev z jejich strany ovlivňuje nejčastěji výši finančního příspěvku zaslaného vybrané neziskové organizaci nebo projektu. Lidé tak mají lepší pocit sami ze sebe i ze zaměstnavatele, který jim přispění k něčemu dobrému usnadnil. Tento aspekt bohužel často chybí. Stává se, že CSR projekty nejsou interně dostatečně komunikovány a skončí třeba jen jako opominutelná položka v interním newsletteru.

Když lidé svou aktivitou dokážou jednoduše ovlivnit dopad dobročinného projektu, vezmou ho mnohem více za svůj. Není to jen kus informace, který kolem nich takřka bez povšimnutí propluje. Obzvláště u plnění dlouhodobých pohybových výzev na projekt a jeho význam opakovaně myslí, pomáhá jim totiž při jejich plnění vidět v jejich snažení vyšší smysl. Mnoho lidí navíc takto prospěšná motivace přiměje ke zdravému pohybu, ke kterému by se jinak neodhodlali.

Úspěch aplikací založených na appce Firma jako tým stojí na těchto faktorech:

    • inspiruje atraktivními výzvami;

    • za plnění uživatele odměňuje i motivuje;

    • nabízí prostor pro sdílení výsledků, zkušeností, fotografií i tipů;

    • umožňuje komentovat a lajkovat příspěvky kolegů i sdílet obsah do sociálních sítí;

    • rozdává virtuální odznaky za plnění aktivit;

    • dává tipy a informuje o dění ve společnosti prostřednictvím novinek.

Úspěšné výzvy nemusí být nutně založeny jen na sportovním výkonu. Zajímavé jsou i výzvy z oblasti zdravého životního stylu. Tipy na zlepšení dietních návyků, včetně zdravých receptů, dokáže agentura Focus zařídit díky partnerství s o. p. s. Vím, co jím a piju. Platí to ale i pro obsah výzev z oblasti relaxace a psychického zdraví.

Moderní interní komunikace není zdaleka jen o psaní interních zpravodajů a rozesílání newsletterů. Zapojení prvků gamifikace a mobilních aplikací je cestou, která ji dokáže učinit zábavnější a především účinnější.

 

Accenture ovládla s aplikací od Focus Agency na ABSL Diamond Awards kategorii Employer Branding & People Engagement

Na základech aplikace Firma jako tým vytvořila agentura Focus aplikaci Stronger Every Day pro konzultantskou společnost Accenture. Ta v listopadu 2022 získala hlavní cenu v ABSL Diamond Awards  v kategorii Employer Branding & People Engagement. Tato soutěž oceňuje firmy, které přispívají nejvíce k rozvoji odvětví podnikových služeb v České republice a díky inovativním projektům zvýšily úroveň služeb, zákaznické zkušenosti, rozvoje talentů nebo pracovního prostředí.

Zaměstnanci Accenture Czech Republic měli za sebou víc než rok práce převážně z domova, a to s obvyklými důsledky: psychická zátěž, méně pohybu, snížená míra interakce mezi kolegy a absence společně tráveného času. Mobilní aplikace Stronger Every Day se stala užitečným digitálním prostředkem, jak tyto negativní jevy zmírnit.

Cílem projektu bylo vytvořit unikátní teambuildingový program, který posílí interakci mezi členy týmu Accenture plněním atraktivních výzev v mobilní aplikaci a zároveň podpoří zaměstnance v náročném období. Právě oni byli cílovou skupinou. Mezi dílčí cíle patřilo: motivovat zaměstnance na home office k aktivnímu životupovzbudit sounáležitost týmu, vzájemnou spolupráci a sdílení zkušeností; podpořit neziskové projekty; a v neposlední řadě propojovat lidi a bavit se společně.

Hlavní motivační aktivitou byla výzva v podobě pochodu přes 5 kontinentů – v součtu všech účastníků měla za cíl urazit 16 tisíc kilometrů. Trasy na jednotlivých kontinentech je vedly k zajímavým informacím o místech „na cestě“. Po zdolání vytyčených milníků navíc Accenture zasílala finance neziskovým organizacím Člověk v tísni, Sue Ryder, Aperio, podpořila i jižní Moravu zasaženou tornádem. Projekt tak měl i CSR rozměr.


Aplikaci si stáhlo 266 zaměstnanců Accenture a vykazovali vysoké zapojení. Do aplikace vložili celkem 3 264 příspěvků.

V průběhu 50 dnů nachodili 16 951 km (což je 40 % obvodu zeměkoule) a vystoupali po schodech 45 114 výškových metrů (jako by vylezli 5x na Mount Everest).  Splnění jednotlivých výzev bylo napojeno také na výši finančních prostředků darovaných  nevládním charitativním organizacím. V rámci tohoto programu darovala Accenture 230 000 Kč čtyřem z nich.

„Projekt Stronger Every Day přinesl přesně ten druh aktivity, který zaměstnanci Accenture po více než roce práce zejména z domova ocenili. Motivaci k pohybu, který je nezbytný pro dobré duševní zdraví a celkovou odolnost, možnost připojit se k aktivitě kdykoliv a odkudkoliv, zdravou míru soutěživosti i socializační prvek, který je zásadní v momentě, kdy se v kancelářích scházíme jen v omezené míře. Nicméně za nejdůležitější považujeme prvek společenské odpovědnosti,“ doplnila ředitelka HR Accenture, Šárka Vránová. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: