Apple by měl zapracovat na reklamě

6. 3. 2013 | Bednářová Daniela
Lidé mají pocit, že Apple stagnuje. Nechává do sebe “reklamně” kopat Samsung a zatím nenašel ideální odpověď.

Těžko se dá popírat fakt, že je Apple nejúspěšnější technologickou firmou na světě. V prodejích zařízení se mu žádná firma nevyrovná, ale co se týče oslovování zákazníků reklamou, měl by se Apple začít víc snažit. Takovéhle věty pronáší Ken Segall (Dnes jsme obdrželi výtisk jeho slavné knihy Šíleně jednoduché, těšte se na recenzi - pozn. red.), který se v minulosti podílel na reklamních kampaních na iMac a Think Different, když byl ještě Apple v rukou Steva Jobse.

A koho by se měl Apple bát? Největším jeho konkurentem na trhu mobilních telefonů i v reklamě je Samsung a jelikož ten se o svoji marketingovou komunikaci stará pečlivěji, připisuje mu Segall plusové body.
Samsung utrácí za reklamu daleko víc peněz než Apple, který navíc ustrnul na jednom typu propagace. Už nějakou dobu vydává reklamy, které především zdůrazňují funkcionalitu jeho výrobků. Samsung naopak používá kreativní reklamy se zajímavými postavami, ale má i agresivněji laděné reklamy. Některé jsou přímo cílené proti Applu. Schválně porovnejte spot z kampaně The Next Big Thing is Already Here na Samsung Galaxy S III a spot podporující iPad, kde si užijete maximálně matlání prstem po obrazovce na nespočet způsobů.

 

Společnost s nakousnutým jablkem ve znaku už nedělá reklamy jako ikonickou “1984”, která se zapsala do dějin jako jedna z nejlepších reklam Super Bowlu a reklamního světa vůbec.

 

Ani nestaví tolik na emocích jako reklama na iPhone 4.

 

Podle Segalla je to na jednu stranu pochopitelné. V době, kdy Apple přišel s legendárními spoty Mac vs. PC, nebyl ještě v postavení nejlepšího hráče na trhu. Teprve se tam přes Microsoft snažil dostat.

 

Samsung útočí z podobné pozice. Apple se nesnaží získat vyšší příčku, ale udržet si tu stávající. Navíc tento typ reklamy dělá publicitu oběma stranám, a to není vždy žádoucí.
Krokem směrem k jiné prezentaci měly být pravděpodobně letní spoty s génii.

 

 

Ale záměr úplně nevyšel. Segall ale věří, že u Applu už pracují na nové reklamní strategii, která firmu opět vynese na reklamní trůn a spraví reputaci mezi zákazníky, kteří si myslí, že se společnost už tolik nevěnuje inovacím.

 

Zdroje: www.mashable.com, www.kensegall.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: