Apple hledá cesty, jak umožnit platby v kamenných obchodech přes iTunes
Mobilní platby jsou čím dál častější, povětšinou jsou ale součástí světa e-commerce. Apple ovšem nyní hledá cesty, jak by mohli jeho uživatelé platit rychle skrze svůj účet na iTunes i v kamenných obchodech. Vyplývá to z informací deníku The Wall Street Journal, který zároveň upozorňuje na to, že se nejedná zase o tak revoluční úpravu. Už nyní mohou uživatelé s Apple Store app naskenovat čárový kód a poté provést autentifikaci u svého iTunes účtu a zboží takto zaplatit. Jenomže každá překážka navíc může být podstatnou bariérou skutečně masového používání. Navíc popsaný způsob mohli uživatelé vyzkoušet jen v některých kamenných obchodech Applu.
Plánovaná „platební iTunes funkce" by se měla stát nedílnou součástí iOS, třeba podobně jako možnost přehrávání hudby. Dle Techcrunch nyní šéf iTunes, App storu a internetového softwaru a služeb, Ed Cue, vyjednává s vysokými manažery z prostředí retailu o umožnění popisovaného platebního systému i na jimi prodávané zboží. Takové spojení by rozhodně dávalo smysl i pro třetí strany. Dle analytiků má nyní Apple na 600 tisíc zákazníků s kreditními kartami. To je skutečně nezanedbatelné číslo - obzvláště s vědomím toho, že PayPal má nyní zhruba 137 milionů aktivních uživatelů.
Skener na otisky prstů u iPhone 5s je jako stvořený pro bezpečné a rychlé mobilní platby.
Integrace platebního systému přímo do iOS dává smysl i v kombinaci s aktuálními hardwarovými schopnostmi iPhonů. Skener pro otisky prstů u poslední generace telefonů je ideální formou rychlé a zároveň silné autentifikace jako stvořené pro placení (u virtuálního nákupu přes iTunes popsaného v prvním odstavci je už tak využíván). V souladu je i s iOS7 uvedená funkcionalita iBeacons, jež lze využít pro umožnění NFC transakcí.
Dle analytické společnosti Forrester budou tvořit mobilní platby v roce 2017 trh s obratem 90 miliard dolarů. Už nyní přitom velice dynamicky roste. Apple má veškeré předpoklady, aby si z tohoto tržního koláče utrhl pořádný kus.
Zdroje: Forrester, Techcrunch, BusinessInsider