Arby's splácí reklamní dluhy vůči Pepsi. Až tak doslovně to snad ani nemuselo být...
Když máte obchodní partnery, neměli byste zapomínat na svá ujednání. Americký fast-foodový řetězec Arby's má dle dohody s Pepsi propagovat její limonádu dvakrát do roka v televizní reklamě. Minule na to zapomněl a marketingový tým Pepsi se neváhal připomenout. Další spot Arby's vzal výtku až sarkasticky doslovně.
Dle vyjádření marketingového ředitele Arby's Roba Lynche pro The Wall Street Journal měl fast-fodový řetězec zaměřující se sendviče s poctivým masem spoustu práce s marketingovými aktivitami spojenými se změnou sloganu na „We have the meats”. Dával při nich důraz na maso, ne jako dříve na položky menu, kam se kelímek s limonádou na stole vždy jednoduše přidal. Na svou povinnost prostě zapomněl a v době připomínky od Pepsi už měl i vyčerpaný svůj rozpočet dedikovaný pro reklamní agenturu.
Když se Lynch obrátil na tradiční agenturu značky, Faloon, s prosbou o dodělávku, měl z toho negativní pocity. Byl v pozici klienta, který znevažuje dohodnutý koncept kampaně na základě nějaké dohody, co se musí splnit. Těžko říct, jestli nápad kreativců Faloon vyšel z frustrace, ale natočený spot již rozhodně Pepsi neopomenul a přiznává zcela otevřeně kontrakt dvou značek. Vše je podle hesla: „Když už, tak pořádně." V popisku YouTube videa je dokonce uvedeno: „We love you Pepsi. You're like a meat to us." To už by bylo, aby teď nezavládla v Pepsi spokojenost.
Pokud cítíte ze spotu Arby's trochu toho sarkasmu, nejste na omylu. Značka je ostatně vyhlášená svým přístupem k marketingu, kdy kombinuje odzbrojující upřímnost s odvahou. Například měla pocit, že u jejich sendviče s bůčkem se málo ví, že onen bůček se udí 13 hodin. Vytvořili proto celých 13 hodin uzení jako televizní spot, který byl skutečně odvysílán. Dnes jde o nejdelší reklamu zapsanou v Guinnessově knize rekordů.
V Arby's se s tím zkrátka nepářou.
Zdroj: WSJ, New York Times