Banka Nordnet dokazuje svou transparentnost upřímností na hraně
Reklamy na banky a finanční instituce jsou obecně pěkná nuda. Nemít spoty od AirBank, vlastně bychom na našem trhu ani nic narušující obvyklá klišé neměli. Hráče, který chce dělat věci jinak, mají i ve Skandinávii. Banka Nordnet operující v Dánsku, Finsku, Norsku a Švédsku uveřejnila sérií spotů, které dávají na odiv transparentnost finanční instituce víc než originálním způsobem.
Hlavní postava reklam bez okolků přiznává: „Jsem herec a dostal jsem 8 tisíc dolarů, abych vám řekl, jak je Nordnet skvělý ve srovnání s jinými bankami. Vybrali si mě protože sem pohlednější než skutečný CEO společnosti a vypadám v obleku úspěšně." Po krátké pochvale podřízené sedící u počítače dodává: „A teď procházím touto moderní kanceláří, kde si dám kávu s dalším hercem, kterého jsem předtím nikdy nepotkal." Přitom se samozřejmě oba zasmějí jako staří známí. Může se vám to zdát přitažené za vlasy. Otevřená hra Nordnetu i v tom, jak se dělají reklamy, ale skvěle podtrhuje claim „Welcome To Transparent Banking".
Další spoty pak mají kratší stopáž, která se vždy vejde do 20 vteřin. I zde se ovšem vyskytnou povedené momenty. Třeba, když herec za chůze kancelářskou chodbou sebevědomě přiznává: „... jsem tu, abych vám řekl, že Nordnet je nejlepším místem na světe pro vaše úspory i investice." Přitom ho okřikne hlas režiséra mimo záběr: „Ne, to nemůžete říkat. Musíte říct "jedno - z - nejlepších"."
Bezmála nádech černého humoru mají i další spoty. „Je to vůbec skutečný scénář?" dumá herec nad textem: "Víte co byste měli zkusit? Svěřit své peníze náhodným lidem na internetu." Dle nás je. Nordnet se totiž zdá být poctivým žákem anti-marketingu značky piva Newcastle Brown Ale. Takto upřímný přístup k reklamám rozhodně nemůže mít každý. Tleskáme však všem, kdo se na tuto cestu vydali.
Zdroj: AdWeek