Budweiser nebude mít na Super Bowlu po 37 letech reklamu. Přesto ho už teď 'vyhrál'
Super Bowl je mimo finále soutěže amerického fotbalu NFL také největším svátkem světové reklamy, který každoročně sleduje na 160 milionů lidí. Inzerenti za reklamu během sportovního přenosu utratí neuvěřitelné peníze, loni to bylo až 5,5 milionu dolarů za 30vteřinový spot. Letos se ovšem zdá, že nastanou hubenější časy. Naznačuje to i rozhodnutí Budweiseru inzerci během Super Bowlu vynechat.
Americká značka piva přitom měla svůj spot v reklamních přestávkách 37 let v řadě a některé z nich patří mezi ty historicky nejpovedenější. Obzvláště dojemné příběhy o přátelství clydesálští koní a zlatých retrívrů se zapsaly lidem hluboko do paměti. Vlastník Budweiseru ovšem oznámil, že letos vynechává. Konkrétně uvedl:
„Tento rok Anheuser-Busch vytvoří svou první korporátní reklamu zdůrazňující závazek naší společnosti vytvářet pozitivní dopad na komunity a hrát roli v obnově národní ekonomiky.“
Spot nazvaný Bigger Picture je nakonec pod jménem Budweiseru a jeho distribuce je plánována pouze online. Slepenec ze záběrů z mobilů za časů korony tu není rozhodně poprvé. Toto dílo podkreslené písní Lean On Me Billa Whitherse je nicméně skutečně povedeným mixem poděkování, povzbuzení a poselství, že s vakcínou přichází naděje.
To chce Budweiser podtrhnout tím, že peníze, které by jinak investoval do odvysílání reklam během Super Bowlu, dává organizaci Ad Council and COVID Collaborative, aby vytvořila spot na zvýšení povědomí o důležitosti očkování
Jen na Youtube reklama Bigger Picture zaznamenala již bezmála 11 milionů zhlédnutí a pro Anheuser-Busch i Budweiser má toto rozhodnutí i velkou PR hodnotu. Bez nadsázky jsou tak zatím (reklamními) vítězi Super Bowlu, ač se ho nezúčastní.
Kam dál?
Budweiser v tom není sám. Coca-Cola i Pepsi se obrací k reklamám během Super Bowlu zády. Pandemie koronaviru přiměla k šetření i velké světové hráče. Značka Coca-Cola tak opouští Super Bowl, Pepsi sází na show v rámci poločasu.