Burger King opět trolluje McDonald's. Posílá k němu zákazníky, aby si u něj objednali Whopper

5. 12. 2018 | Milada Zemanová
Hamburger Whopper si američtí zákazníci mohou koupit za méně než jednu korunu. Stačí si tento hlavní produkt řetězce Burger King objednat u konkurence. Tedy u McDonald's.

Burger King opět zvolil zajímavou formu, jak na sebe upozornit. Nabízel totiž svoje hamburgery Whopper za 1 cent (méně než jednu korunu). Tato speciální nabídka a kampaň s názvem Whopper Detour však měla hned dva háčky:

    1. zájemci si Whopper museli zajet objednat k McDonald's,

    2. tamní obsluha neměla o zmíněné akci ani tušení.

Ano, čtete správně. Burger King posílal své zákazníky ke konkurenci. Stačilo si stáhnout aplikaci, dojet k McDonald's, objednat Whopper a pak si jej vyzvednout v nejbližší pobočce Burger King.

 

Jak toto objednání probíhalo a jak na něj reagovala nic netušící obsluha, se podívejte ve videu níže.

Ironií celé kampaně je, že obsluha McDonald's nejprve vysvětlí, že Whopper zákazník dostane jen u Burger Kingu a ještě ho nasměrují k tomu nejbližšímu. V reálu je ale mechanika akce mnohem snazší. Není nutné si hamburger objednat přímo u obsluhy McDonald's, stačí být v předem vymezené vzdálenosti od jeho pobočky. V tomto případě se jednalo o 600 stop, tedy necelých 200 metrů.

Kampaň Whopper Detour je součástí rozsáhlejší akce, konkrétně představení nové BK aplikace. Ta umožní zákazníkům objednat si jídlo ještě předtím, než dojedou do cílové destinace. Do této kampaně Burger King zapojil celkem 14 000 poboček McDonald's, které se nachází v USA.

Marcelo Pascoa, globální vedoucí brand marketingu v Burger King, pro AdAge k celé kampani uvedl:

Bylo opravdu náročné pomocí technologie geofence označit přes 14 000 McDonald's v USA. Geofencing zahrnuje použití GPS k vytvoření hranic, které jsou vytvořeny uživatelem mobilního telefonu. V tomto případě se tedy zákazníci dozvěděli, že se nachází v okruhu 600 stop od McDonald's.”

Za touto kampaní stojí agentura FCB New York. Whopper za 1 cent je pro americké zákazníky stále dostupný, akce trvá od 4. do 12. prosince 2018.

Zdroje: Adweek, USA Today, AdAge

 

Kam dál?

Není to poprvé, co se Burger King tako opírá do fast foodu pod zlatými oblouky. V minulosti například návštěvníci vybraných poboček v USA získali Whopper zdarma, pokud přišli převlečení za klauny. Plakáty s nápisem „Come as a Clown, Eat Like a King” byly další ze série humorných legrácek, kterými Burger King svého konkurenta zásobuje.

Burger King je vyhlášen kampaněmi, které si servítky neberou. Přečtěte si článek, v kterém rozebíráme jeho strategii i nejúspěšnější kampaně: od šprýmů na účet McDonald's přes sociální experimenty na pobočkách až po využití fotografií jejich restaurací, co chytly plamenem od grilu, na printových reklamách.

 

Štítky dokumentu: Formy PR Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: