Burger King si získává pozornost kolemjdoucích díky veřejnému odhalování
Kampaň: Feeling uncomfortable? (Cítíte se nesví?)
Značka: Burger King (Brazílie)
Agentura: David-Madrid
Přestože v Brazílii covidová pandemie ještě zcela neutichla, Burger King se již vrátil do ulic. Na pomoc si přizval jednu ze svých dvorních agentur David-Madrid, která mimojiné stojí za kampaní s „plísňovým whopperem“ přesvědčujícím zákazníky o kvalitě přírodních ingrediencí.
Ne že by hamburgerový král hladovým poddaným otevřel hlavní vchod svých restaurací. V nové printové kampani je pouze upozorňuje na pohodlnou a bezkontaktní možnost nákupu pomocí okének Drive-thru. Na jeho plakátech se ovšem neobjevuje nic, co by evokovalo auta, bezpečnou vzdálenost nebo dezinfekční sprej.
Právě naopak. Na první pohled kolemjdoucí šokuje billboard plný lidí s odhalenými ústy, který přitáhne jejich pozornost jako vůně barbecue omáčky. Tady se rozhodně „nerouškuje”. Na sérii plakátů se totiž nachází obrázky vnitřních prostor královských restaurací z let 2017 – 2019. Fikaný způsob, jak lidi šokovat a zároveň v nich aktivovat čip nostalgie.
„Cítíte se nesví?“ Ptá se na spodním okraji každý print. A pak následuje uspokojivé vysvětlení: „Nebojte se, tohle je rok 2019.“ Nejmenším písmem se až nakonec objevuje klíčová informace o možnosti bezkontaktního nákupu pomocí Drive-thru.
Nepřipomíná vám to tu úsměvou taktiku, kdy se lidé pomocí nadpisu „SEX, HOLKY A ROCK’N’ROLL“ snaží upozornit na prodej své staré matrace? Myslíte si, že jde o geniální nápad, nebo máte podezření, že v agentuře David-Madrid postrádali grafika a tak museli sáhnout do archivu? Ať tak či tak. Funguje to!
Zdroj: adage.com, musebycl.io