Česká kampaň Amnesty International na podporu menšin v Rusku bere na Epica Awards zlato
Česká republika má další velký zářez na velké kreativní soutěži. Havas Prague získala zlato na prestižní reklamní soutěži Epica Awards. Printová kampaň „Illegal Celebration“ (Nelegální oslava) pro Amnesty International zvítězila v kategorii Veřejný zájem – společnost.
Cílem kampaně bylo poukázat na absurditu ruského zákona proti propagaci homosexuality a podpořit práva gayů a leseb v Rusku. Zveřejnění bylo načasováno na dobu, kdy se v největší zemi světa odehrával fotbalový šampionát. Právě při oslavách fotbalových gólů totiž často dochází k emocionálním projevům, které mohou být úřady vnímány jako propagace homosexuality. Hráči tak třeba podle zákona mohou dostat za sáhnutí na zadek 15 dní za mřížemi, pokutu pět tisíc rublů za projevení náklonnosti nebo být deportováni za pusu spoluhráči.
Zákon zakazující „propagaci netradičních sexuálních vztahů mezi mladistvými“, který je známý také jako „zákon o homosexuální propagandě“, byl v Rusku schválen v červnu 2013. Stal se tak nástrojem pro trestání těch, kteří – podle úřadů – prosazují „netradiční sexuální vztahy“.
Všechny printy si můžete prohlédnout níže (po kliknutí na obrázek uvidíte plnou velikost).
Slavnostní vyhlášení posledního ročníku Epica Awards se odehraje ve čtvrtek 15. listopadu v Royal Tropical Institute v Amsterdamu.
Epica Awards patří mezi nejprestižnější kreativní soutěže na světě. Zaměřuje se na kreativní oblasti komunikace, reklamu, design, média, PR a digitální komunikaci. Ceny se udělují pravidelně od roku 1987 a jsou jedinou soutěží, kde práce hodnotí výhradně novináři z daného oboru.
Tým „Illegal Celebration"Creative Director: Jakub Kolářík, Petr Čech Art Director: Jakub Kolářík, Pavel Slováček Copywriter: Petr Čech Fotografie: Miro Minarovych Produkce: Barbora Šafaříková Account Manager: Martina Figurová |
Kam dál?
Agentura Havas Prague si odnesla zlato už z předchozího ročníku, kdy zabodovaly její televizní spoty pro klienta EKO-KOM na podporu sběru a recyklace obalových odpadů. Videa z cyklu „Když život (ne)dává smysl" zvítězila v kategorii Veřejný zájem – životní prostředí.