Česká televize připravila rozpočet s příjmy i výdaji 7,2 mld. Kč

12. 1. 2011 | ČTK
Česká televize na letošní rok připravila rozpočet, který počítá s výnosy i náklady ve výši 7,2 miliardy korun, což je o 100 milionů korun méně než vloni. Dnes o tom informují deníky E15 a Mladá fronta Dnes. Televize letos sníží náklady o 1,4 procenta, vedení předpokládá, že klesne zisk z reklamy i výnos z televizních poplatků.

Česká televize, zdroj: archiv

Česká televize na letošní rok připravila rozpočet, který počítá s výnosy i náklady ve výši 7,2 miliardy korun, což je o 100 milionů korun méně než vloni. Dnes o tom informují deníky E15 a Mladá fronta Dnes. Televize letos sníží náklady o 1,4 procenta, vedení předpokládá, že klesne zisk z reklamy i výnos z televizních poplatků. Rozpočet dnes projedná Rada ČT, někteří její členové nejsou s plánovanými úsporami spokojeni.

Podle deníků, které má čísla z rozpočtu k dispozici, ČT sníží náklady hlavně díky tomu, že se s předstihem podařilo vybudovat digitální síť 1, takže za šíření analogového signálu zaplatí o 168 milionů korun méně.

V personální oblasti ČT letos ušetří pět milionů korun, chystá se například propustit 30 lidí. Program úspor v personální oblasti začal již loni, kdy ředitel televize Jiří Janeček mimořádně rozhodl o snížení mezd managementu o pět procent, omezení pracovních cest a odebrání služebních aut manažerům.

Některým členům rady se úspory nelíbí. "Podle mého se v rozpočtu skrývá řada rezerv, dá se ještě snižovat počet zaměstnanců. Snížení objemu mezd o pět milionů je směšné," uvedl radní Jan Prokeš.

Podle něj radě chybějí podrobnější čísla skutečných nákladů na výrobu. "Firma Deloitte, která připravila přehled míst, kde je možné uspořit, nebyla schopná rozpoznat, zda v České televizi není mnoho pracovníků ve výrobě. Soustředila se na administrativní profese," podotkl Prokeš.

Výrobní úkol klesne o 20 milionů korun na 2,15 miliardy Kč. O největší sumu přijde centrum divadelní a hudební tvorby a centrum tvorby pro děti, kterým meziročně ubude dohromady 68 milionů korun.

Ředitel Janeček předpokládá, že z reklamy letos získá pouze 480 milionů korun, o 50 milionů méně než vloni. O 18 milionů poklesne výběr inkasa televizních poplatků, měl by činit 5,772 miliardy korun.

Naopak s nárůstem výnosů ČT počítá v oblasti sponzoringu, který by měl v roce 2011 přinést skoro 86 milionů, meziročně o 25 milionů více. Na vysílání sponzorovaných pořadů veřejnoprávní stanice hodlá vydělat více než 272 milionů korun, na teleshoppingu asi 80 milionů korun.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: