Český direkt & Promo 2016 oznámil vítěze. Grand Prix získal projekt Česko v datech

2. 6. 2016 | redakce
Ve 14. ročníku soutěže Český direkt & Promo udělila porota Grand Prix projektu Česko v datech (DARK SIDE pro SAS institut), klientem roku se stal Ford Motor Company.



Včerejší večer patřil vyhlášení 14. ročníku soutěže Český direkt & Promo. Letos do ní bylo přihlášeno 61 prací v 13 kategoriích, tedy přibližně o 15 % více než v loňském roce. Nejobsazovanější se stala kategorie „Event, field a sportovní marketing“. Novinkou v aktuálním ročníku bylo rozšíření počtu digitálních kategorií ze dvou na pět.

„Porota byla velmi štědrá, udělila rekordní počet 34 medailí, z toho 14 zlatých,“ uvedl Tomáš Hájek, výkonný ředitel ADMEZ, zástupce jednoho ze spolupořadatelů soutěže.  Jasným vítězem večera byl ovšem projekt Česko v datech vytvářený agenturou DARK SIDE pro SAS Institute. Projekt nahlíží Česko očima statistik z různých oblastí — od spotřeby piva přes rozvodovost, počty pojistných podvodů až například po české vysoké školy. Data přitom vizualizuje a nabízí médiím. Mimo Grand Prix si odnesl také dvě zlata v kategoriích Digitální inovace a Digitální idea.



Za stejnou agenturou jde zlato za kampaň PHILIPS Click&Style - Stvořen pro výzvy v kategorii Digitální trefa a zároveň také bronz v kategorii Digitální idea za kampaň vysvětlujícím podněcující muže k vyšetření jejich spermatu, Muži činu.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/gnoUNtE3yU0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Wunderman byl druhou agenturou, která čněla nad ostatními.  Získala, stejně jako DARK SIDE, tři zlata a čtyři stříbra. Zlato v kategorii Event, field a sport marketing jí náleží za kampaň Ford v opeře, inovativní předání nového Fordu Transit kapele The Tap Tap přímo v průběhu koncertu ve Státní opeře přenášeného v přímém přenosu Českou televizí.

I další zlato (tentokrát v kategorii Přímá B2B a B2C komunikace) vzniklo ve spolupráci s Fordem na kampani Institut řidičských terapií pro Ford.  Za odhalení nemoci jako parktidida, značkozrakost nebo syndrom náhlého vybočení získala také druhé místo v kategorii Digitální integrovaná komunikace.

Nový přístup k dárcovství byl odměněn zlatem v kategorii Digitální integrovaná komunikace pro projekt Skutečný dárek vytvořený agenturou COMTECH Group pro neziskovou organizaci Člověk v tísni. Jako skutečný dárek mohou lidé zakoupit podobně jako na e-shopu například, slepici, krávu, oslíka nebo záchod. O předání se pak postará Člověk v tísni.

Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže proběhlo včera 1. června v klubu Jazz Dock v Praze na Smíchově. Během slavnostního večera ADMEZ vyhlásil i Osobnost českého direct marketingu, kterou se stala Simona Benešová (Bluelink International). Viz samostatná tisková zpráva.

Vítězové soutěže mají právo postoupit do mezinárodního klání - soutěže IMC European Awards for Integrated Marketing Communications, kterou pořádají Evropská asociace komunikačních agentur (EACA) a Evropská rada pro integrovanou marketingovou komunikaci (IMCC). Soutěž je otevřena všem, kdo získali ocenění v národních soutěžích v některé z členských zemí IMCC. V České republice je touto národní soutěží Český direkt & Promo.

Chairmann IMCC Europe a současně ředitel soutěže Český direkt & Promo Ondřej Gottwald k tomu řekl: „Jsme zvyklí, že české agentury jsou pravidelně oceňovány v IMC European Awards. Budeme doufat, aby se tak stalo i v letošním roce.“

 

Níže naleznete přehled vítězných prací. Tabulku si můžete po kliknutí na obrázek prohlédnout ve větším rozlišení:


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: