ČEZ má svoji televizi a Česká Pojišťovna telenovelu – Podívejte se na výsledky IIK Grand Prix 2012

13. 7. 2012 | PeMi
Co se povedlo v interní komunikaci? Třeba intranetová televize ČEZ, tištěný časopis Kompas (ČSOB) nebo ČéPéNovela České Pojišťovny.

Institut Interní Komunikace již podruhé udělil ceny IIK Grand Prix 2012. Do soutěže projektů, souvisejících s interní komunikací, bylo přihlášeno celkem 22 prací, z nichž desetičlenná porota volila vítěze v šesti kategoriích. Slavnostní vyhlášení proběhlo 10. 7. 2012 v prostorách České pojišťovny.

Porota oceňovala především efektivitu, inovativnost a originalitu projektů, velký důraz ovšem kladla i na měřitelnost, reálné výsledky proběhlých projektů a prokazatelný přínos ke zlepšování firemní kultury a interní komunikace. A že nebylo snadné uspět: nestačilo totiž být lepší než ostatní, projekty musely obstát ve všech stanovených kritériích. Proto není v některých kategoriích uděleno 1. místo, ale pouze čestná uznání.

Oceněné v jednotlivých kategoriích naleznete níže - v některých případech doplněné komentáři IIK.

Kategorie 1 - Digitální nástroje interní komunikace

  • 1. místo – ČEZ TV (ČEZ)

Intranetová televize, založená na externí spolupráci s RTA, zaujala porotu v mnoha ohledech. Obsahovou promyšleností (témata a scénáře jsou připravovány dle aktuálních priorit interní komunikace, videa natáčí a zpracovává profesionální štáb), ojedinělým způsobem zpracování ( ČEZ.TV obsahuje moderní prvky aktivní komunikace jako YouTube a jiné sociální sítě), ale i svou nákladovou efektivitou a rostoucím zájmem uživatelů. Celých 67 % zaměstnanců dnes hodnotí ČEZ.TV jako velmi užitečný komunikační nástroj.
A stejně tak i porota, která u ČEZ.TV hodnotí velmi kladně snahu začlenit do komunikace interaktivní prvky s diváky (líbí se mi, sdílení), navíc střídmá grafika v korporátních barvách prohlížeči sluší – nastavený design identity je zde velmi funkční.

  • Čestné uznání – Týdenní INFO ČP (Česká Pojišťovna)

Elektronický newsletter České Pojišťovny představuje zaměstnancům nové pracovní nástroje, produkty a služby, aktuální nabídku kurzů a možnosti seberozvoje, upozorňuje na probíhající interní kampaně a soutěže. Týdně si jej přečte přibližně 1500 lidí, k některým jeho článkům se lidé vrací i další 1-2 týdny. Vybrané články čte až 900 lidí.

Pěkně připravovaný newsletter, který působí solidně a vzdušně. Porota IIK Grand Prix ocenila osobní přístup k zaměstnancům a jejich zapojování do dění v organizaci – newsletter spolu s dalšími nástroji se stal klíčovým komunikačním kanálem pro 87% zaměstnanců. Čtenost je zjišťována speciálním softwarem a dle získaných statistik se ČP „učí“, co zaměstnance zajímá.

  • Čestné uznání – Projekt: Videa (DHL IT Services)

DHL se svými zaměstnanci komunikuje originálně: prostřednictvím videí. Videa jsou součástí prezentací zaměstnancům i kampaně na podporu firemní kultury, kdy u zaměstnanců podporují ztotožnění se se třemi základními kulturními hodnotami: Proud, Passionate, Partners. Videa ukazuji konkrétní zaměstnance všech lokací, kteří vyjadřují své názory na dotazované kulturní hodnoty, natáčeny jsou v autentickém pracovním prostředí a v rodném jazyce dotazovaného.

Celých 79 % zaměstnanců tvrdí, že videa hrají v interní komunikaci firmy důležitou roli. Porota ocenila mimořádně kreativní nápad, jehož efekt bude mít dlouhodobý význam, navíc umožňuje porovnat vlastní kulturní hodnoty s kolegy z kulturně odlišných krajin a uvědomit si podobnosti, které vytvářejí pouto mezi jinak odlišnými divizemi. Velmi pozitivně vnímá porota i vyjadřování v rodném jazyce s použitím titulků, které podporuje autenticitu.


Kategorie 2 -Tištěná média interní komunikace

  • Čestné uznání – Kompas (ČSOB)

Časopis Kompas byl oceněn za úspěšný posun od pouhé informační publikace do role funkčního interního magazínu, který by mohl směle konkurovat i běžným časopisům. Porota obzvláště ocenila obsah časopisu, který je velmi osobně laděn, ale také jeho úroveň, propracovanost, grafika i kvalita jsou na velmi vysoké úrovni. Výmluvná je i průměrná známka hodnocení zaměstnanců 1,8, která svědčí o tom, že se zaměstnanci s časopisem ztotožňují.

 

  • Čestné uznání – Česká INFO (Česká Pojišťovna)

 

Kategorie 3 – Osobní nástroje interní komunikace

  • 1. místo – Posílení dialogu mezi vedením a zaměstnanci – ICT management meeting živě (ČEZ)
  • Čestné uznání – DHL IT Services za Virtuální konferenci a Management Webcast Forum


Kategorie 4 – Netradiční nástroje interní komunikace

  • 1. místo – ČéPéNovela (Česká Pojišťovna)

ČéPéNovela je telenovelou České pojišťovny ve formě krátkých hraných videí. Je to netradiční moderní kanál pro představení nových produktů, služeb a kampaní. Teď jsme spustili II. řadu ČéPénovely. Plánujeme stále držet natáčení dalších dílů, které představí naše další novinky v netradičním formátu.

  • Čestné uznání – One Microsoft Story – příběh Microsoftu v ČR (Microsoft)


Kategorie 5 – Krátkodobé strategie

  • 1. místo – Operace Domeček (ING pojišťovna)
  • Čestné uznání – Hra na Bouračku (Česká Pojišťovna)
  • Čestné uznání – Průzkum spokojenosti (NET4GAS)


Kategorie 6 – Dlouhodobé strategie
1. místo – Zlatá pravidla (ING Pojišťovna)

Představení soutěžních prací, včetně jejich prezentací si můžete prohlédnout a stáhnout ZDE.
 

Štítky dokumentu: Interní komunikace YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: