Co očekávají marketingoví newbies?

24. 6. 2010 | ILE
Že je pro některé firmy slovo marketing stále ještě abstraktním pojmem nás pravděpodobně nepřekvapí. Setkáváme se s tím na zahraničním i českém trhu. Společnosti, které dorostly do doby, kdy poprvé začínají přemýšlet o nasazení rozsáhlejších a ucelených marketingových strategií (tzv. newbies) tak často mají nerealistická a zcestná očekávání od agentur a jednotlivých marketingových nástrojů.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Že je pro některé firmy slovo marketing stále ještě abstraktním pojmem nás pravděpodobně nepřekvapí. Setkáváme se s tím na zahraničním i českém trhu. Společnosti, které dorostly do doby, kdy poprvé začínají přemýšlet o nasazení rozsáhlejších a ucelených marketingových strategií (tzv. newbies) tak často mají nerealistická a zcestná očekávání od agentur a jednotlivých marketingových nástrojů.

Právě těmto newbies - tedy společnostem, které poprvé kontaktují marektingovou agenturu, případně vyhledávají konzultantské služby, se věnovala jedna z kapitol letošního britského výzkumu Clients & Agencies.
Jaká tedy mají marketingoví newbies očekávání?

Ze 76 % tyto společnosti přiznaly, že služby agentury využili kvůli maximalizaci svého zisku. Zajímavé je, že 23 % respondentů přiznalo, že o agentuře začalo přemýšlet teprve ve chvíli, kdy zisk společnosti výrazně klesal.
Zhruba polovina dotázaných společností požaduje rychlou návratnost investice, a to v řádu měsíců po ukončení kampaně. 36 % společností souhlasí s tvrzením, že kampaně lze provádět nárazově. Pouze necelých 20 % si uvědomuje, že investice do marketingové komunikace musí být dlouhodobého rázu.

Překvapivých 39 % považuje služby marketingových expertů za předražené, čtvrtina se obává, že nebude mít jasnou představu a garanci toho, co za svoje peníze dostane. 81 % respondentů pak souhlasí, že se zástupcem agentury může jednat kdokoli - včetně majitele nebo ředitele společnost. 27 % respondentů pak souhlasí, že základní řízení a aplikaci základních marektingových postupů zvládne každý pracovník s manažerskými schopnostmi.

V meziročním srovnání se pak podle průzkumu zvyšuje počet těch společností, které jsou svolné zahájit spolupráci s komunikační agenturou. Oproti předloňskému roku však váhají delší dobu a mají až o 50 % nižší strop na finance, které jsou ochotny do marketingové komuniace investovat.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: