Content marketing v B2B - všichni ho dělají, ale jen některým přijde efektivní
Content marketing je v poslední době velmi rozšířený. Mezi B2B marketéry obzvlášť. Ale i když vytváří spousty článků, infografik i obsahu na sociální sítě a blogy, pouze třetina z nich věří, že jejich snažení přináší i nějaké výsledky.
Takové jsou alespoň výsledky studie Content Marketing Institute/Marketing Profs, ve které odpovídalo v srpnu 1 400 amerických B2B marketérů. 91 % z nich uvedlo, že se v rámci marketingových aktivit zaměřují na obsah. Také peníze investované do tohoto odvětví rok od roku stoupají. Loni si content marketing mezi dotazovanými ukrojil z marketingového rozpočtu 26 %, letos to už je 33 %.
Ale i přes to, že většina marketérů dělá content marketing a dokonce se do něj investuje více peněz, jen 36 % z dotázaných je přesvědčeno o tom, že je tento druh propagace opravdu efektivní.
Nejvíce dotázaných (45 %) označilo na škále od 1 do 5 (kde 1 znamená absolutní neefektivnost a 5 velmi dobrou efektivitu) prostřední možnost. To může znamenat několik věcí - marketéři neví, jak měřit efektivitu content marketingu, nebo někde dělají chybu. Hlavní je, stanovit si cíl, kterého chcete prostřednictvím marketingových aktivit dosáhnout. Pokud je cílem například přivést na webové stránky více lidí, či zvýšit počet příjemců newsletteru, dá se efektivita změřit poměrně snadno.
V rámci content marketingu se toho navíc dá dělat spousta - mezi nejpopulárnější aktivity patří sociální média, na kterých se například sdílí odkazy na články na domovské stránce.
V průměru marketéři pracují s 5 různými sociálními sítěmi. Na pozici nejpopulárnější sítě vystřídal Twitter síť pro profesionály LinkedIn. Oproti roku 2011, kdy sociální média používalo 74 % B2B marketérů, stoupl jejich počet na 87 %. Populární jsou i emailové newslettery a firemní blogy.
Zdroje: www.marketingland.com, www.contentmarketinginstitute.com