Author Rank od Googlu změní způsob vyhledávání
Jak chce Google zajistit, aby výsledky vyhledávání odkazovaly na skutečně kvalitní obsah? Několik prvních kroků už má za sebou. Aktualizace Penguin a Panda se snaží vyřadit ze hry podfukáře, kteří si zahrávají se zpětnými odkazy na stránky, aby je umístili výše ve vyhledávání. Dalším vylepšením těchto zvířátkových aktualizací je Author Rank (hodnocení autora).
O čem vypovídá Author Rank? Jednoduše se jedná o číselně vyjádřenou reputaci autora obsahu, Author Rank ovlivňuje umístění vytvořených textů při vyhledávání. Google si s touto myšlenkou už nějakou dobu pohrával, ale až doposud k ní neměl dostatečné prostředky. Díky sociálním sítím vyžadujícím skutečnou identitu uživatele mohl Google udělat další krok. Uživatelé Google+ mají možnost propojení profilu s obsahem, který vytváří - Google Authorship. Google+ a Google Authorship představují ideální základ pro rozvoj Author Rank.
Google by Author Rank mohl poměrně brzy začlenit do vyhledávacího algoritmu. Author Rank jednoho autora bude moci nabývat odlišných hodnot u různých témat. Například jeden autor může mít nízké hodnocení v rámci jednoho tématu, ale v rámci jiného může být jeho hodnocení naopak velmi vysoké. Google zvažuje kolem 200 různých faktorů, které budou ovlivňovat hodnotu Author Rank.
Mezi nimi by měly figurovat i informace o počtu lidí v kruzích na Google+, sdílení a +1, publikované práce a také například komentáře ostatních uživatelů u příspěvků. Bez aktivní činnosti na Google+ autoři dobrého hodnocení asi nedosáhnou. Může to tak být další z faktorů, kterým si Google může vynutit pozornost pro svou uživateli poněkud opomíjenou sociální síť.
Zdroj: www.forbes.com