Co znamená zhlédnutí videa? Podívejte se, jak termín definují jednotlivá sociální média
Zhlédnutím videa se ohánějí mediální agentury i marketéři velmi často. Co to ale znamená? Problém je v tom, že význam je téměř u každé videoplatformy poněkud jiný. Porovnávat pak výsledky je o to složitější. MarketingLand vytvořil přehled, který by vám jednotlivé rozdíly měl objasnit.
Před stručným přehledem dat si připomeňme rozdíly u těch nejvýznamějších hráčů. YouTube je ve své metodice stálicí. U YouTube se za zhlédnuté video považuje to, které měl uživatel zapnuté po 30 vteřin. Půlminutový požadavek se pochopitelně snižuje u videí s kratší stopáží.
Facebook uvedl, že v dubnu tohoto roku na něm byly zhlédnuty 4 miliardy videí, přičemž v lednu to byla pouze 1 miliarda. Srovnání s YouTube ale bude vždy kulhat kvůli tomu, že za zhlédnutí se považují již 3 vteřiny zhlédnutí videa. A samozřejmě musíme připomenout, že Facebook videa automaticky přehrává. 3 vteřiny tak mohou nastat, aniž si toho uživatel pořádně všimne.
Otázka „všimnutí si videa" není vůbec bezpředmětná. Na Facebooku běží videa bez zvuku do okamžiku, dokud na ně člověk nenajede myší. Není asi tak překvapením, že mnoho jich je zhlédnuto jen statisticky bez reálného povšimnutí.
Níže naleznete přehled toho, jak které platformy zhlédnutí videa definují:
- YouTube: Video je zhlédnuto, pokud se uživatel díval na 30 vteřin stopáže (pokud není kratší)¨
- Facebook: Videa na Facebooku se přehrávají automaticky v news feedu uživatele, bez jeho interakce jsou beze zvuku. Za zhlédnutí se počítají sledování 3 vteřin videa. Inzerenti mají od konce června možnost zvolit si jinou variantu, kdy se započítává zhlédnutí po 10 vteřinách.
- Instagram: Veřejně nepočítá počet zhlédnutí videa. Instagram je ovšem vlastně Facebookem, a proto používá stejnou metriku, kdy je video zhlédnuté po alespoň 3 vteřinách.
- Twitter: Dosud nenabízí automatické přehrávání videí. Jako zhlédnutí je počítáno, pokud uživatel rozklikne video ve tweetu - tedy spustí ho. Počty zhlédnutí nejsou veřejně viditelné. Inzerenti je u svých propagovaných tweetů mohou vidět v rámci platformy pro správu reklam.
- Vine: Vine je vlastněn Twitterem a nabízí krátká maximálně 6 vteřinová videa, která se opakují ve smyčkách. Počet zhlédnutí těchto smyček je veřejně viditelný.
Zdroj: MarketingLand, Re/Code
Kam dál?
Ponořte se do tématu hlouběji. Přečtěte si článek Facebook a video: spojení plné manipulace a podvodů.