Delta má na svědomí další social media přešlap aerolinek
Zapříčinit průšvih v sociálních médiích jde velmi rychle. Nedávno se postaraly o pořádný humbuk U.S. Airways vtipně tematickým pornografickým tweetem, nyní úřadovala jiná americká aerolinka. V Delta Air Lines chtěli pogratulovat týmu USA, který porazil na fotbalovém mistrovství světa tým Ghany 2:1, a zvolili k tomu tyto ilustrativní obrázky.
Co je na fotce špatně? Především to, že v Ghaně nejsou savany a žádné žirafy tam nežijí. Z dálky to může vypadat samozřejmě jako nevinné nedopatření. Dá se ale přirovnat k situaci, kdy by byla Česká republika přibližována obrázkem soba. Od aerolinky navíc očekáváme o něco větší standard zeměpisných znalostí, obzvláště když Delta skutečně do hlavního města Ghany, Accra, létá. Většinu Američanů asi tento přehmat nenaštve., Ghaňany, jejichž oficiálním jazykem je angličtina, ale pravděpodobně ano. Nedopatření se zdaleka neobešlo bez povšimnutí.
I'm guessing that when you book a flight to any of Nigeria or Kenya or the Ivory Coast or Ghana, @Delta tickets just say 'Africa, whatever'
— Bruce Arthur (@bruce_arthur) June 17, 2014
You get to Ghana and @delta has sent your luggage to some country that actually has giraffes... https://t.co/5JpJMkYf8F
— Binyamin Appelbaum (@BCAppelbaum) June 17, 2014
Napoprvé se pak nepovedla ani omluva, kdy bylo použito slovo „precious" (milovaný / cenný) tweet namísto „previous" (předchozí).
Go home Delta. Even your apology is drunk. #Precious pic.twitter.com/K5x8kgv0Zf
— Kelly Mosier (@kmosier42) June 17, 2014
Až tady to je v pořádku.
We're sorry for our choice of photo in our previous tweet. Best of luck to all teams.
— Delta (@Delta) June 17, 2014
Celá událost ukazuje především to, že i malé detaily hrají roli a že obzvláště u velkých společností, by měl existovat minimálně editor, ideálně pružný schvalovací proces. U dané situace je totiž pravdou, že nikdo nemohl vědět přesný výsledek zápasu, každopádně ale bylo možné vytvořit dopředu tři varianty tweetů spojené s možností výhry, remízy či prohry.
Přiznejme si ale, že na eskakapádu U.S. Airways zmíněnou v úvodu článku tento případ nemá. K jejímu tweetu byla totiž přiložena pornografická fotografie letušky využívající model letadla jako sexuální pomůcku.
Zdroje: PR Daily, Business Insider