Přes 100 milionů uživatelů za 5 dní. Threads je nejrychleji rostoucí aplikací historie
Zdroj: Threads
Tak velký úspěch ve společnosti Meta snad ani nemohli očekávat. Obzvláště když globální launch aplikace Threads se kvůli sporům o nakládaní s daty zatím netýká států, které jsou součástí Evropské unie. Skutečností ovšem je, že sociální médium, které má být alternativou pro uživatele otrávené Elonem Muskem a jeho veletoči s podmínkami užívání na Twitteru, trhá rekordy.
Aplikace Threads získala 30 milionů registrací do 24 hodin od spuštění ve středu 5. července, během pátečních nočních hodin našeho času to bylo už 50 milionů a do konce dne nabrala dalších 20 milionů. V první den nového týdne (10. 7.) už dosáhla Threads na více než 100 milionů uživatelů.
Graf níže od společnosti Quiver Quantative ilustruje, že se tak stalo během pondělního rána, v době vydání tohoto článku můžeme mluvit o 104 milionech uživatelů.
Zdroj: Quiver Quantative
Poslední rekord pro dosažení 100 milionů uživatelů není nijak starý. Na začátku tohoto roku pokořil tuto metu AI generativní jazykový model ChatGPT po 2 měsících od svého uvedení pro veřejnost v prosinci 2022. Nabídka toho, co dokáže přinést ChatGPT, je do značné míry revoluční. To Threads jsou dosud jen „něco jako Twitter“, ovšem bez agresivního vedení aplikace ode zdi ke zdi. I to ale evidentně stačilo k tak velkému zájmu publika.
Tak enormnímu počtu registrací pomáhá to, jak moc jednoduché je na něj přejít z Instagramu. K přihlášení použijete jednoduše přihlašovací údaje a jméno vašeho profilu z Instagramu a „jste tam“ (pokud tedy nejste v EU).
Otázkou do budoucna je především to, kolik z nově registrovaných se tzv. „přišlo kouknout a zase půjde“ a kolik se stane pravidelnými aktivními uživateli. Přes všechen mediální humbuk okolo Twitteru, je počet aktivních uživatelů Twitteru výrazně nižší oproti Facebooku, Instagramu nebo TikToku. V prezentaci sdílené Muskem v březnu tohoto roku udával údaj 253 milionů denně aktivní uživatelů. Statista uvedla v lednu tohoto roku porovnání nejoblíbenějších sociálních sítí na světě, seřazené podle počtu měsíčně aktivních uživatelů. Twitter je s počtem 556 milionů 14. v řadě.
Find more statistics at Statista
Je obtížné definovat, co přesně Twitter svým obsahem představuje. Pro některé zástupce generace Z je místem pro nefiltrované popisování aktuálních pocitů a třeba i banalit typu, že venku prší. Pro velkou masu uživatelů je Twitter tím, čím byl historicky: rychlým zdrojem zpráv. Místem, kde uživatelé i novináři hledají prohlášení politiků a osobností. A také místem, kde novináři sdílí svou práci a názory. Od nástupu Elona Muska je ve větší míře také místem, kam se lidé chodí programově hádat, s oblibou zejména o politice nebo „kulturních válkách“. CEO Instagramu Adam Mosseri, který má rozvoj Threads pod svou gescí, uvedl, že se sice podobnému polarizujícímu obsahu nevyhnou, protože se prý vyskytl dokonce i na Instagramu, ale nechtějí ho nijak podporovat. A od toho odvozuje svou tezi, že nebudují kopii Twitteru a nesnaží se ho nahradit.
Zdroj: Adam Mosseri / Threads
Masivní nárůst registrací na Threads by mohl být signálem, že je tu hlad po jiném, „čistším“ Twitteru. Brát tuto interpretaci za jasnou pravdu je ale skutečně předčasné. Ostatně již existující konkurenti Twitteru pod Muskovou (dezo)vládou, Mastodon a BlueSky, se také vymezují vůči polarizaci na Twitteru a nabízí místo bez ní. Tedy „čistší nabídka“ tu je a takový zájem nevyvolala.
Dosavadní úspěch Threads nicméně svědčí o tom, že se Meta skvěle podařilo vzbudit zájem ve své komunitě uživatelů a dát jim extrémně jednoduchou cestu, jak si „novou blyštivou věc“ vyzkoušet. Jestli zůstanou a budou tvořit obsah na další síti se ještě uvidí. Jasné je ovšem to, že na rozdíl od Twitteru a dalších uvedených konkurentů má Meta již zavedený reklamní ekosystém, který dokáže z Threads udělat výdělečnou záležitost, i kdyby její růst nepokračoval do tiktokových výšin a zastavil se na nižších stamilionech denních uživatelů.