Extrémní pravidla pro reklamu během olympiády v Londýně

6. 6. 2012 | BD
Zákaz plakátů, používání kostýmů i lidských a zvířecích těl pro reklamní účely v blízkosti olympijských sportovišť. Olympiáda v Londýně jen s reklamou oficiálních sponzorů.

Oficiální sponzoři olympijských a paralympijských her v Londýně jsou tak významným zdrojem peněz, že pořádající Británie aplikuje pro ochranu jejich investic hodně striktní pravidla pro reklamu. Dějiště her tak bude patřit jen oficiálním sponzorům. Ozývají se i hlasy, které uvádí, že takové podmínky nebyly ani před čtyřmi lety v Pekingu.

Vyčištění sportovišť a jejich okolí od neschválené a neoficiální reklamy má na starosti speciální výbor - London Organizing Committee of the Olympic Games (LOCOG). Exkluzivitu hlavním sponzorům londýnské olympiády (McDonald’s, Coca-Cola, British Airways a Adidas) zajšťují speciální zóny (Event Zones), které se rozprostírají kolem jednotlivých sportovišť. V okolí klasických stadionů v rozsahu jednoho kilometru a podél běžeckých a jiných tratí zahrnuje kromě tratě samotné také chodníky a vše ostatní ve vzdálenosti 2 metrů. Tato omezení platí v období konání olympiády a následně i paralympiády - jedná se o Event Period, která je však pro jednotlivá sportoviště různá. Olympiáda startuje 27. července, ale reklamní pravidla začínají v některých oblastech platit třeba už 23. června. V rámci této doby a daného územního vymezení nemůže mít svou reklamu nikdo jiný než oficiální sponzoři nebo ti, co mají speciální povolení od LOCOG.

Ukázka nepovolené reklamy v rámci Event Zone

 

Nejsou povoleny venkovní plakáty, billboardy na domech, ale ani reklamní sdělení na zvířatech, roznášení letáků, použití reklamních kostýmů a dokonce mysleli i na reklamu v podobě bodypaintu.
Při záměrném porušení pravidel, která jsou uvedena na webu v obsáhlém dokumentu vytvořeném už v roce 2006, může LOCOG nařídit zabavení či rovnou likvidaci reklamních předmětů a celý případ může skounčit u soudu.

Ukázka nepovolené reklamy v rámci Event Zone

 

Dokonce je v jakékoli reklamě zakázáno používání odkazů na olympijské hry nebo oficiální logo. To mohou jen oficiální sponzoři. Pokud by chtěla například nějaká londýnská pekárna udělat speciální akci na olympijské muffiny, které by ozdobila čokoládovým logem a nápisem London 2012 dopustila by se porušení autorského práva a mohla by čelit soudním tahanicím.
Naštěstí se nepotvrdily ještě černější scénáře, které prezentoval server Adage. Dle nich by se na olympiádu hůře dostávali lidé v oblečení od nesponzorů nebo ti, s občerstvením jiných než sponzorských značek.

Zdroje: www.adage.com

Štítky dokumentu: Budování značky Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: