Facebook přichází s Exchange Ads - uživatelé půjdou efektivněji zacílit
Prodej a nákup reklamy v reálném čase bude možný během několika týdnů už i na Facebooku. Inzerenti tak budou moci oslovit početnou uživatelskou základnu největší sociální sítě světa na základě kombinace informací o zákaznicích z vlastních i cizích zdrojů ještě efektivněji.
Jde zhruba o to, že když se člověk na webu dívá po dovolené, vyhledá si pár letů třeba do Barcelony a prohlédne si nějaké ubytování, ale rovnou si letenku ani pokoj v hotelu neobjedná, mají inzerenti možnost mu jeho záměr připomenout. Reklama na zájezd do Španělska pro takového člověka se brzo bude moct objevit na pravé straně facebookového news feedu.
Reklamy na Facebooku by se tak mohly stát o něco atraktivnějšími především pro ty, kteří očekávají okamžitou reakci na inzerát. Sem spadá právě oblast cestování, ale také vzdělávání a pohostinství.
Na tento typ cílení reklamy se zaměřuje řada společností a Facebook má v plánu osmi vybraným prostor na Facebooku prodat (například společnosti AdRoll nebo MediaMath). Přes ně si pak budou ostatní inzerenti hledat své zákazníky a zobrazovat jim svoje reklamy na základě jejich chování a návštěv na webu.
Kromě opětovného zacílení zákazníků by mohl nový systém i oslovit na Facebooku segmenty publika, jejichž demografický profil odpovídá typickému zákazníkovi určté společnosti. Pro inzerenty jsou detailně specifikovaní příjemci obzvlášť cenění. Toto "kombinované cílení" ale nebude zatím dostupné.
Spuštění Exchange Ads také ukazuje na změnu přístupu Facebooku k reklamě. Snaží se tak konkurovat i Googlu, který má vlastní trh pro prodej a nákup reklamy v reálném čase - DoubleClick Ad Exchange spolupracující i s Google AdWords.
Zdroje: www.adage.com, www.allthingsd.com