Facebook si bere inspiraci z Instagramu. Přidává Boomerangy a Live Stories
Facebook v úterý oznámil přidání některých funkcí, které znají uživatelé z Instagramu, také do samotné mobilní aplikace Facebook. Uživatelé tak nyní budou moci používat funkci Boomerang a také živá vysílání v rámci Příběhů. Umožní jim to nejnovější aktualizace funkce fotoaparátu vestavěného přímo v aplikaci Facebook.
Příběhy bude možné vysílat živě
Největší novinkou je bezpochyby přidání možnosti pořádat živá vysílání v rámci Příběhů (Stories) umístěných v mobilní aplikaci Facebook. Tuto funkci Facebook původně okopíroval od Snapchatu, aby ji mohl přidat mezi funkce Isntagramu, který je už nějakou dobu v jeho vlastnictví. Teď ji kopíruje znovu.
Když uživatel začne vysílat živě – ať už přímo prostřednictvím fotoaparátu aplikace, nebo s použitím ikonky „Živé vysílání“ umístěné v boxu pro sdílení příspěvků – objeví se živé vysílání jak na jeho vlastním facebookovém profilu (a tedy i v news feedu jeho přátel), tak i mezi jeho příspěvky ve Facebook Stories. Pokud uživatel nechce, aby se jeho živé vysílání objevovalo v obou kanálech, může v nastavení jeden z nich odstranit. Případně může začít živé vysílání kliknutím na ikonku „Váš příběh“, čímž se živé vysílání nahraje pouze do Příběhů.
Nastavením automatického zobrazení živého vysílání v Příbězích může Facebook vyřešit hned dva problémy naráz. Za prvé už nebudou Příběhy většiny lidí vypadat tak mrtvé, protože živé přenosy jsou aktuálně častější a oblíbenější než samotné Příběhy. A za druhé může Facebook využít Příběhy k tomu, aby uživatele okamžitě a efektivně upozornil na živá vysílání jejich přátel, aniž by musel nadále zvýhodňovat živá vysílání v news feedu pomocí lepšího algoritmu. Na druhou stranu ale může přesunutí a zviditelnění živých videí negativně ovlivnit čas, který lidé tráví procházením samotného news feedu.
Podpora funkce Boomerang v Příbězích
Aktualizovaná kamera v aplikaci Facebook také umožňuje lidem nahrávat dvousekundové videosmyčky, uživatelům Instagramu dobře známé jako Boomerangy, a také vytvářet textové příspěvky na zakrývající celou obrazovku barevným pozadím. Oba nové formáty mohou být sdíleny jako příspěvek na zdi, přidány do Příběhů nebo odeslány v soukromé zprávě.
Množství živých videí na Facebooku vzrostlo během posledního roku čtyřnásobně
Zaměření Facebooku na podporu a rozšíření možností živého vysílání mohou mít souvislost i s výrazně rostoucí oblibou tohoto video formátu. Podle průzkumu analytické platformy L2 vzrostlo množství živých videí na Facebooku v posledním roce více než čtyřikrát – v srpnu 2016 tvořila živá vysílání jen 1 % všech sdílených příspěvků, v červnu 2017 už to ale bylo působivých 4,4 %.
Pomineme-li drobné výkyvy v prosinci a v únoru, které mohly být mimo jiné způsobeny i sdílením předem připraveného obsahu souvisejícím s Vánocemi a sv. Valentýnem na stránkách značek, je růst počtu živých vysílání víceméně stabilní.
Růst obliby živého vysílání je vcelku logický, vezmeme-li v úvahu, že je to asi nejsnadnější způsob, jak docílit okamžitého spojení s fanoušky stránky, a zároveň možnost získat i okamžitý feedback od lidí, kteří vysílání sledují. Podle platformy L2 navíc živá vysílání vzbuzují až o 25 % větší engagement než běžné video příspěvky umístěné v news feedu.
Zdroje: MarketingLand, WeRSM