Facebook spustil Stories Ads na své platformě
Sociální média sdružená pod společností Facebook zažívají v posledních dvou letech velký příklon k tzv. pomíjivému (ephemeral) marketingu. Uživatelé si zamilovali příspěvky, které do 24 hodin zmizí, v podobě Stories na Instagramu. Přímo na Facebooku není přijetí takové, ale neznamená to, že by byl tento formát nesmyslný. Nyní ho nově mohou využít i inzerenti.
Reklamy ve Stories na Instagramu byly spuštěny v lednu 2017 a nyní přišlo to samé na samotnou platformu největšího sociálního média. Tzv. Facebook Stories Ads začaly být testovány v květnu tohoto roku a nyní by již měly být dostupné inzerentům globálně.
V rámci testu je vyzkoušely značky iHeartRadio, Kettle Chips, Norwegian Airlines nebo britské KFC. Ředitel globálního marketingu Norwegian Airlines popisuje svou zkušenost takto:
„S přidáním možnosti inzerovat v rámci Facebook Stories budeme moci zasáhnout větší a různorodější publikum kreativnějším způsobem, který nám dovolí provázat vyprávění příběhů a reklamy v kanálu komunikace preferovaném uživatelem. Je to nejen nákladově efektivní, ale má to zároveň významný globální zásah a jde o formát s jasnou call-to-action dostupný uživatelům skrze jejich mobilní zařízení.“
Britské KFC pak dodalo konkrétní čísla. S Facebook Stories Ads byli schopni o třetinu snížit cenu za zhlédnutí (cost per view) a zároveň o 19 % snížit CPM. Výhoda formátu zatím leží v jeho poměrně nízké konkurenci. Na Facebooku nejsou Stories natolik zavalena uživatelským obsahem jako na Instagramu a ještě to více pak platí pro Příběhy značek (Stránek), které je mohou přidávat od října loňského roku. Čím dřív je vyzkoušíte, tím více se pravděpodobně benefit poměrně nízkých reklamních nákladů na jejich propagaci projeví.
Zdroj: Marketing Land