Facebooku ve 2. čtvrtletí rostly výdělky i počet aktivních uživatelů
Facebook se pochlubil svými výsledky za druhý kvartál tohoto roku. A nemusí se za ně vůbec stydět. Obecně vzato, report Facebooku je plejádou rostoucích ukazatelů. Oznámení přišlo ve chvíli, kdy je cena za akcii na nejvyšší úrovni v historii - $123.34. Sociální síť pokračuje v nastoleném stabilním růstu 3,63 %, který představuje růst počtu měsíčních uživatelů o 60 milionů, jejichž celkový počet nyní dosahuje na 1,71 miliardy. Příjmy se zastavily na čísle 6,44 miliard dolarů, přičemž odhady dosahovaly něco málo přes 6 miliard. Podívejme se ale i více pod pokličku.
Lepším ukazatelem zdraví sociální sítě bude denní počet aktivních uživatelů. Ten dosahuje na 1,17 miliardy a oproti stejnému období loňského roku se zvýšil o 17 %. Z nich se navíc více než 1 miliarda přihlasí z mobilního zařízení. To, že Facebook stále roste a stárne, tedy vůbec neznamená, že by se od něj uživatelé odkláněli, spíše naopak.
Účinná strategie dovedla Facebook k zisku 2,05 miliardy dolarů, který znamená výrazný posun ve srovnání s „pouhými“ 719 miliony v 2. čtvrtletí loňského roku. Průměrný příjem na jednoho uživatele tedy dosáhl na $3.82 a vzrostl o 15 % v porovnání s prvními třemi měsíci tohoto roku.
V reklamním byznysu zaznamenal také úspěch. Jak z pohledu peněž, které jsou ochotni inzerenti zaplatit za reklamy, tak v množství reklam, který může svým uživatelům nabídnout. Průměrná cena reklamy vzrostla meziročně o 9 %. Sheryl Sandberg, COO Facebooku prozradila, že sociální síť zaznamenala růst počtu inzerujích malých podnikatelů. Momentálně je zaregistrováno 60 milionů měsíčně aktivních stránek obchodů.
Jako obvykle Mark Zuckerberg neprozradil konkrétní čísla týkající se Instagramu, pouze řekl, že kontroverzní rozhodnutí o zavedení algoritmu pro příspěvky vedlo ke zvýšení času stráveného nad příspěvky i většímu sdílení. Facebook Messenger mezitím zaznamenal milník a aktivně jej využívá již 1 miliarda uživatelů. Množství hledaných výrazů na Facebooku vzrostlo meziročně o 25 % na 2 miliardy denně. Zuckerberg řekl, že se Facebook nebude prozatím pokoušet tuto funkci zpeněžit, dá se ale očekávat, že v budoucnu využije chtíče podnikatelů dostat se na přední místa vyhledávače.
Nejstinnějším momentem celého reportu tak bylo, když CFO David Wehner řekl, že očekává menší růst v dalších obdobích. V tuto chvíli Facebook sice zaznamenal 49 % nárůst impresí reklam, ale hlavním důvodem tohoto tvrzení je, že s největší pravděpodobností je už velmi blízko horní hranici počtu reklam, které může uživatelům na zeď vkládat.
Zdroje: TechCrunch, Business Insider