Reklama Týdne: Nike — Unlimited Future

28. 7. 2016 | Petr Michl
Šampióni se nerodí šampióny. Rodí se dětmi.


Klient: Nike

Země: USA

Produkce: Wieden+Kennedy

Sportovcům rozhodně občas pomůže poslechnout si motivační řeč. Něco, co je nabudí k ještě lepšímu výkonu a přiměje je k tomu, aby využili svůj potenciál naplno. Dle nové reklamy Nike pojmenované Unlimited Future by měl takový proslov přijít mnohem dříve než před zápasem či závodem s velkým Z. Ta správná motivace k nakopnutí do života plného úspěchu má přijít už v jeslích.

Do nich přijde charismatický chlápek v tmavém obleku, kterého ztvárnil herec Bobby Cannavale (můžete ho znát třeba z role násilnického italského mafiána v seriálu Boardwalk Empire - pozn. red.). Vypne přehrávač s relaxační hudbou a k celé místnosti batolat v plenkách spustí tuto inspirační kanonádu:

„Poslouchejte, děti. Život není fér. Nijak neovlivníte, do jakého světa se narodíte. Nevybíráte si vlastní jméno. Nerozhodujete o tom, kde budete vyrůstat. Nerozhodujete o tom, jestli máte místo, které můžete nazývat domovem. Ani o tom, jestli celá vaše rodina musí opustit vlastní zemi.

Jo, je to zvrácené.

Nerozhodujete o tom, jak se na vás bude svět dívat. Neovlivníte, jak začne váš příběh. Můžete ale rozhodnout, jak skončí."

Spot je natočený dvorní agenturou značky, Wieden+Kennedy, která odvádí tradičně skvělou práci. Na rozdíl od nedávné opulentní podívané oslavující indické sportovkyně v bollywoodském stylu je však mnohem uměřenější.

Reklama přichází necelé dva týdny před startem olympiády v Riu. Její jediné pojítko se sportem je to, že na postýlkách dětí si můžeme postupně přečíst jména jako LeBron James, Serena Williams, Neymar Jr., Zhou Qi či Mo Farah. Nike je letos oficiálním sponzorem akce, přesto nezmiňuje žádný ze symbolů olympismu. Přesto má s více než 23 miliony zhlédnutí od svého uveřejnění před 3 dny našlápnuto na to, aby se Unlimited Future stal nejpopulárnějším spotem léta se sportovní tematikou. Lidi totiž mnohdy více než další záběry na sportovce překovávající rekordy zaujme silné poselství. To od Nike zní: Šampióni se nerodí šampióny. Rodí se dětmi."



Kam dál?

Letní olympijské hry se blíží a Nike je tentokrát jejich oficiálním partnerem. Nebylo tomu tak před čtyřmi lety v Londýně. Tehdy Nike vypálil Adidasu sponzorský rybník. Kampaň Find Your Greatness spuštěná v době konání olympiády v Londýně skvěle mířila na cílovou skupinu, která Nike ve výsledku přináší ty největší příjmy. Tedy na lidi, jež mají rádi sport a nemusí být přitom na té nejvyšší výkonnostní úrovni.



Skvělým tahem bylo její naplánování na dobu olympijských her v Londýně. Dle jednoho tehdejšího výzkumu 37 procent respondentů identifikovalo jako olympijského sponzora společnost Nike. Jen 24 procent správně určilo Adidas. Pokud vezmete v potaz cenu statusu oficiálního sponzora olympiských her, nemohla tato informace Adidas ani trochu potěšit. Přečtěte si o tom v článku Spotřebitelé neví, kdo jsou sponzoři londýnské olympiády, v němž naleznete i zmiňovaný spot Jogger.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: