Festival Cannes Lions 2016 byl pro české agentury dosud nejúspěšnější. Podívejte se na všechny vítěze
Na festivalu Cannes Lions 2016 se o víkendu rozdaly poslední ceny. I české agentury měly ještě šanci na zisk další sošky, a to v kategorii Film Craft, ve které soutěžila česká agentura Mustard se svou kampaní European Bike Stealing Championship 2015 pro společnost Škoda Auto.
Kampaň dosud získala Grand Prix na ADC Creative Awards, cenu Wood Pencil (ekvivalent 3. místa - pozn. red.) z britské soutěže D&AD v kategorii Branded Content & Entertainment a také zlato ze soutěže portálu Digiday v kategorii Best Use of Video Content. V Cannes ovšem neuspěla. I přes to byl však letošní ročník nejznámějšího světového festivalu oceňujícího reklamní kreativitu pro české agentury historicky nejúspěšnější. České agentury do letošního ročníku soutěže odeslaly celkem 247 přihlášek. Nejvíce - 204 z nich - pocházelo od agentury Young & Rubicam, 16 jich odeslal McCann a 7 agentura Fallon. Mezi dalšími přihlášenými pak byly například české pobočky agentur Ogilvy, Havas nebo DDB.
Celkem Češi získali devět sošek, z nichž sedm si z Francie odváží pražská pobočka agentury Young & Rubicam a dvě McCann Erickson Prague. Podívejte se na souhrn vítězných kampaní.
Zlatý Lev: Náš Grunt - McCann Erickson Prague
Zlatou sošku se z českých zástupců podařilo získat pouze agentuře McCann Erickson Prague, to v kategorii PR - Retail, e-Commerce, Restaurants & Fast Food Chains. Porotu zaujala její kampaň pro síť farmářských potravin Náš grunt s názvem „Vyhněte se tomu, co mají včely rády“, jejímž cílem bylo upozornit na skrytý cukr v masově vyráběných potravinách.
Kampaň byla tvořena sadou plakátů a videem, ve kterém agentura nechala včely "otestovat produkty, které, ač jsou dokonce někdy označovány za zdravé, obsahují tolik cukru, že z nich včely vyprodukovaly med".
Stříbrný lev: Forbes - Young & Rubicam
Stříbrné lvy si Češi z Cannes vezou dva – oba získala agentura Young & Rubicam v kategorii Print&Publishing za svou kampaň „Svět potřebuje více miliardářů“ pro časopis Forbes. Porotu zaujala v podkategorii Corporate Image & Sponsorship a v podkategorii Art Direction.
Svět potřebuje 75 miliard dolarů na zastavení vymírání vzácných druhů zvířat.
Svět potřebuje 810 miliard dolarů na nalezení léku na rakovinu.
Svět potřebuje 299 miliard dolarů na znovuzalesnění planety.
Svět potřebuje 518 miliard dolarů na vyčištění ocenánů.
Svět potřebuje 176 miliiard dolarů na skončení s chudobou.
Bronzoví lvi
Nejúspěšnější byly české agentury v získávání bronzových lvů, kterých si vezou celkem šest – pět Young & Rubicam a jednu McCann.
UNHCR - Young & Rubicam
Kampaň „Sami jsme byli uprchlíci“ pro Úřad vysokého komisaře OSN pro uprchlíky (UNHC), která reaguje na současnou debatu okolo migrace připomenutím naší národní minulosti, proměnila pět svých nominací. Uspěla v kategorii Print & Publishing, a to hned dvakrát v podkategorii Charities, Public Health & Safety, Public Sector & Awareness Messages a dvakrát vyhrála také v podkategorii Art Direction. V kategorii Outdoor získala bronzovou sošku v kategorii Photography.
Kampaň dramatizuje příběhy tří lidí, kteří v období komunismu opustili ČSSR a stali se tak uprchlíky. UNHCR chtělo touto kampaní upozornit na fakt, že jakmile jsou lidé nuceni opustit domovy, aby zachránili život svůj a svých blízkých, nemají na vybranou.
Vizuál znázorňující příběh Josefa Hlavatého, který v osmdesátých letech přeletěl hranice na vlastnoručně postaveném rogalu se svým tříletým synem na zádech.
Vizuál zobrazující příběh Rudy Krejčího, kterého otec propašoval za hranice v rakvi zahrabané ve vagonu plném uhlí.
Vizuál zobrazující příběh Roberta Ospalda, který se dostal ven po drátech vysokého napětí.
Náš Grunt - McCann Erickson Prague
Kampaň „Vyhněte se tomu, co mají včely rády“, byla kromě kategorie PR oceněna i v kategorii Direct - Retail, e-Commerce, Restaurants & Fast Food Chains, kde získala bronzového lva.