Google pouští svá samořízená auta do městského provozu v Mountain View

18. 5. 2015 | Petr Michl
Projekt samořízených aut Googlu jde do další fáze. Technologický gigant je pouští do městského provozu v místě svého sídla v Mountain View v Kalifornii.

 

Projekt samořízených aut Googlu jde do další fáze. Technologický gigant je pustí během tohoto léta do městského provozu v místě svého sídla v Mountain View v Kalifornii.

Google testuje své samořízené automobily i na silnicích už od roku 2012, kdy poprvé povolil provoz autonomních vozů stát Nevada následovaný krátce nato Floridou. Prototyp, který tak trochu připomíná pohádkové autíčko z večerníčku a nemá v základním nastavení volant ani pedály, byl představen v květnu minulého roku. Dle Googlu má dosud naježděno přes 10 tisíc mil týdně, což odpovídá 75 letům zkušeností průměrného amerického řidiče.


První představení protypu autonomního vozu v roce 2014, který bude nyní testován na silnicích v Mountain View.

Přesto bude ulice Mountain View brázdit verze, jež bude mít v kabině živého člověka, který bude mít možnosti jako řidič v autoškole - tedy šlápnout na brzdu či plyn a ovlivnit zatáčení vozu. Zároveň se budou auta pohybovat s rychlostním omezením 40 kilometrů v hodině. Cílem je pozorovat, jak se budou chovat v provozu a především to, jak na ně budou reagovat i jeho ostatní účastníci.



Těšíme se na zjištění, jak komunita vnímá a interaguje s vozy a na objevování výzev, která jsou unikátní pro plně samořízený vůz. Na to, kde by měl zastavit, když nebude moci zastavit ve svém přesném cíli kvůli opravám vozovky nebo zácpě. V příštích letech bychom rádi spustili pilotní program za účelem zjištění, jak by chtěli lidé takovéto vozy využívat,"  stojí v tiskové zprávě Googlu.

Dosud se testované autonomní vozy staly účastníky 11 nehod. Dle Googlu ale nikdy nešlo o zavinění z jejich strany. Čistě racionálním pohledem je autopilot lepším řidičem než ten živý. Nikdy se totiž neunaví, bere v potaz výhled do 360 stupňů, umí reagovat neuvěřitelně rychle, jeho pozornost není nikdy odvedena od řízení a dokáže si zapamatovat celé mapy a jet přesně podle nich. Tyto klady se zdají o to důležitější při konfrontování se statistikou, že 94 % dopravních nehod je zaviněno lidským faktorem. Přesto i samořízené vozy čelí velkým výzvám, právě protože ne vše odehrávající se na silnicích je v každém okamžiku racionální. Testování v reálném městském provozu by mělo však přinést nové porozumění problematiky a umožnit přiblížit okamžik, kdy se necháme autonomními automobily bez obav vozit.

Zdroj: Google Blog

Tip redakce:

Budeme se tedy všichni přepravovat brzo Google auty? Nelze to vyloučit. Zároveň není úplně nemyslitelná ani situace, kdy Google ovládne automobilovou dopravu jako službu na vyžádání způsobem, o jakým se Uberu ani nesní. Google si už v roce 2011 zažádal o patent na online formát reklamy, který po kliknutí přivolá dopravní prostředek.


                   Ukázka nabídky inzerce dle patentu Googlu

Popusťte svoji fantazii a představte si flotily autonomních Google aut bez řidičů, které sváží lidi do restaurací či hotelů. I to je totiž možné. Přečtěte si o tom více v článku Nový patent Googlu: Klikněte na reklamu, dostanete zdarma dovoz k hotelu či restauraci.

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: