Jak by mohl v budoucnu vypadat product placement? Spojení Gossip Girl a kosmetického balíčku napoví.
Birchbox je kosmetický balíček, který si Američanky nechávají posílat až ke svým domovním dveřím. Za malou částku (kolem 10 dolarů) dostanou každý měsíc v růžovém balíčku několik vzorků a občas i klasické balení kosmetických produktů různých značek. Pro ty představuje Birchbox skvělý nástroj distribuce vzorků zákaznicím, které o ně mají skutečně zájem a je u nich větší pravděpodobnost, že si produkt po jeho vyzkoušení koupí i ve větším balení. Kosmetické bloggerky mají každý měsíc nové produkty na recenze a kosmetické firmy zase reklamu.
Sláva Birchboxu se ale dostala dál a to díky americkému seriálu Gossip Girl (Super Drbna), který se točí kolem vzhledu, módy, pozlátka a promiskuitních vztahů. Minulý týden spoluzakladatelka Birchboxu Katia Beauchamp oznámila spolupráci s tímto oblíbeným seriálem. Na vytvoření květnového balíčku s tematikou Gossip Girl se podílel celý kosmetický tým seriálu.
Jedná se o nový druh product placementu či obchodního partnerství? Nejde tady totiž o napasování obrázků z kreslených filmů na lahve s perlivým nápojem, ani o více či méně nápadnou prezentaci v průběhu seriálu. Děsivým příkladem hodně nápadného a pro diváky až nepříjemného product placementu v seriálu byla například prezentace nábytku Jamall v seriálu Ordinace v Růžové zahradě.
Spojením Birchboxu a Gossip Girl vznikl jedinečný kosmetický balíček, který oběma společnostem zajistil pozornost a mediální buzz. Růžový balíček se v seriálu nemusí ani objevit. Pravděpodobně větší pozornost mu zajistí zmínky na sociálních sítích seriálu a zájem ostatních médií o jejich partnerství.
Zdroj: www.entrepreneur.com