Nová reklama na Snickers: Je sexistická, nebo jen vtipná?
Snickers v minulém týdnu rozvířil vody internetu svou novou reklamou. Dělníci v ní pokřikují na ženy hezká, milá slova. Snickers tak ukazuje, že nejsou sami sebou. Měli by si dát čokoládovou tyčinku a vrátit se ke klasickým oplznostem. Podle některých reklama plná sexismu, pro některé vtip.
Krátký spot z Austrálie zobrazuje partu dělníků na stavbě. Ti místo klasických přisprostlých poznámek, které by se od nich daly očekávat, začnou na kolemjdoucí, naprosto náhodné ženy pořvávat komplimenty a věty podpory. Od obecných, jako jsou „Měj dnes krásný den!” přes „Ta barva ti vážně sluší!” až po „Víš, co bych chtěl vidět? Společnost, ve které vnímání žen jako věcí ustoupí genderově neutrální interakci bez domněnek a očekávání!” To je něco, co byste od dělníků asi moc nečekali, že? Snickers říká, že prostě jen mají hlad a tak nejsou sami sebou - přesně dle jejich již tradičního reklamaního hesla: „You're not you when you're hungry.”
Reklama zobrazovala i reakce nic netušících žen, procházejících okolo. Některé podrážděně přidaly do kroku, ale většina se usmála. Milá změna oproti klasickým oplzlostem, na které jsou zvyklé. Brand Cole ze Snickers dodává: „Bylo tam pár nervozních momentů, když jsme natáčeli, ale většina žen to vzala tak, jak bylo zamýšleno - s humorem a radostí.”
Docela zábavný kousek, pod kterým je podepsaná i agentura Clemenger BBDO Melbourne. Jediný problém je ale to, co reklama svým způsobem naznačuje. Že když se muži nají a jsou zase sami sebou, stanou se z nich nechutní neandrtálci. To vyvolalo mezi veřejností i médii velkou vlnu kontroverze. Někteří se staví na stranu Snickers a berou celou reklamu s nadhledem. Pro některé je však tento spot patřící do kampaně „Když máš hlad, nejsi to ty” naprosto sexistický a urážlivý. O tom značí i velké množství komentářů na YouTube, tweetů a článků. Podle nás je tato reklama sice trochu drzá a sexistická, ale zároveň vtipná a originální. Je třeba nebrat ji zase tak moc vážně. Snickers totiž vlastně chlapům ze spotu radí, aby si kousli jejich karamelové tyčinky a byli opět šovinistickými čuňaty. Která značka má dnes odvahu na něco podobného? Už jen za to si zaslouží mimo sexistického prasátečka i naše rebelské uznání.
Zdroj: AdWeek