První využití 3D tisku v marketingu. Nechte si vytvořit vaše „mini já“
3D tisk slibuje netušené možnosti, pro většinovou veřejnost je to nicméně stále něco vzdáleného z technologických rubrik médií. Věci se ale mění. Jedno z prvních využití 3D tisku pro marketing nyní předvedla izraelská pobočka Coca-Coly, respektive její tamní reklamní agentura Gefen Team. K uvedení lahví klasické Coca-Coly o menším objemu vytvořila „mini kampaň“ spojenou se soutěží. Do ní zapojení fanoušci značky si museli vytvořit svého avatara v mobilní aplikaci a v jakémsi mixu Tamagotchi a počítačové hry Sims se měli starat o blaho svého umělého já, chodit s ním nakupovat, správně spát atd.
Ti, co byli v této činnosti nejúspěšnější, obdrželi pozvánku do izraelského ústředí Coca-Coly. Tam zachytili jejich postavu z 360 stupňů s pomocí skeneru Artec a dále to už měla na práci 3D tiskárna. Výherci poté obdrželi svůj miniaturní model – ještě menší než je mini láhev Coca-Coly. Vše zachycuje video níže, které je asi nejdynamičtější případovou studií za hodně dlouhou dobu.
Coca-Cola kraluje už notnou dobu s hravou personalizací etiket, 3D figurky osob pak jsou jakýmsi povýšením tohoto konceptu o několik tříd výše. Musíme však přiznat, že už i jiná velká značka vyzkoušela v tomto roce něco podobného. Před prohlídkou hollywoodských studií Disneyho o takzvaných D-TECH víkendech se máte šanci objednat na skenování vašeho těla. Do 7-8 týdnů od Vaší návštěvy pak obdržíte poštou figurku Stormtroopera z filmu Star Wars, pochopitelně s přilbou v podpaží a vaší hlavou na krku.
Zdroje: 3ders.org , disneyparks.disney.go.com/blog