Reklamy na Facebooku budou menší
Na server Scribd byl opět nahrán soubor, který ukazuje chystané změny na Facebooku. Tentokrát mohou působit poměrně překvapivě. Marketplace reklamy na Facebooku budou totiž menší. Rozměry obrázku se sníží ze 110×80 na 99×72 pixelů. Délka textu pod ním pak bude také kratší – copywriteři již nebudou tvořit svá sdělení ve 135 znacích, ale v pouhých 90.
Stará podoba reklamy
Nová podoba reklamy
Co to znamená? Facebook bude moci na jednu stránku vtěsnat více reklam. Snížení jejich ceny se pravděpodobně předpokládat nedá, takže si tím pomůže k větším ziskům. Otázkou ale je, zdali to není na škodu zadavatele. V lednu se počet reklam na stránku zvýšil na sedm, takže už nyní se musí pro viditelnost těch dolních scrollovat dolů.
Tento krok ale může být jen způsobem, jak více u zadavatelů prosadit prémiové formy reklamy, za jejichž nákupem se musí kontaktovat zástupci Facebooku. Typ „Premium Ads and Sponsored Stories from Page posts“ (tedy ten, co se bude zobrazovat po pravé straně vaší domácí stránky nebo v jedné variantě „sponsored story“ přímo na Zdi) má sice také jen 90 znaků textu, ale rozměry obrázku 168 x 28 pixelů (u videa 185 x 104 pixelů).
Poněkud v protikladu je přístup Facebooku k fotografiím uživatelů. Ti s prohlíčem Chrome a Firefox již nyní mohou sledovat fotografie v režimu plné obrazovky ( a nevidět tak reklamy). To dovolí skutečně využít možnost nahrát fotografie až s rozlišením 2048 x 2048 pixelů. Dosud byla maximální šířka zobrazované fotografie jen 960 pixelů.
Zdroje: www.insidefacebook.com , www.mashable.com, www.scribd.com