Reklamy na Instagramu - první ochutnávka
Instagram zveřejnil první obrázky, který ukazují, jak budou vypadat reklamy, které se postupně na sociální síť dostanou. Už minulý měsíc Instagram oznámil to, že má v plánu reklamy přidat. Ve feedech uživatelů se budou Sponsored Photos a Sponsored Videos objevovat i od značek, u kterých nepatří mezi fanoušky.
Instagram následuje zažitou praxi ostatních sociálních sítí i své mateřské společnosti - Facebooku. Reklamy mají nativní design, tedy vypadají jako každý jiný příspěvek, nemají speciální formáty ani jinou grafickou úpravu. Jen v jednom z rohů je značka a oznámení, že sdělení je sponzorované.
Na Instagramu také bude možnost zobrazenou reklamu skrýt. Můžete také vyjádřit svůj názor, proč jste reklamu skryli. Poskytnutím zpětné vazby pomáháte pochopitelně zobrazení relevantnější reklamy v budoucnosti. To je možné po zmáčknutí tlačítka „…“ ve spodním rohu reklamy, V horním pravém rohu se zase můžete o reklamě dozvědět více informací.
První reklamou, kterou uvidí většina amerických uživatelů Instagramu, je obrázek muže za stolem a pochází přímo od Instagramu.
Tak, jak Instagram sliboval, bude reklama na síti k dispozici jen omezené skupině firem – tedy těm, které jsou na Instagramu již nějakou dobu aktivní a ví, jakým způsobem oslovit uživatele. Týká se to značek, jako jsou: Michael Kors, Macy's, Lexus, PayPal, Ben & Jerry’s a Levi’s.
Mezi největší problémy, kterým musí reklama na Instagramu čelit, je snaha o to, aby zážitek ze sociální sítě nebyl zcela odlišný s reklamami. Neměly by uživatele příliš rušit a měly by pokud možno co nejvíce splývat s ostatním obsahem. Instagramu dělá trochu starost i to, jak zvládnou nerušivou reklamu společnosti, které jsou tak trochu nudné – například Pay Pal. Zatím to vypadá dobře, posuďte sami.
Zdroje: www.techcrunch.com, www.brandchannel.com