Snapchat brýle Spectacles už zkouší první značky
První brýle s kamerou od Snapchatu nazvané Spectacles se dostaly do prodeje ve čtvrtek minulý týden. Nyní se začínají objevovat i první ukázky jejich použití.
Nejprve si připomeňme, co Spectacles umí. Dokážou natočit maximálně 10vteřinová videa, poskytují přitom pohled z očí jejich nositele. Jde je nazvat stylovou GoPro kamerou s extrémně omezenou použitelností. Jejich limity jsou ve spojení se snadným uploadem na Snapchat a módností samotných brýlí paradoxně také jednou z jejich hlavních předností. Aby uspěly u své cílové skupiny, musí být velice jednoduché a cool. A přesně to splňují.
Přiznejme si, že marketéři by ocenili více než 10 vteřin záběru. Právě pro ně se na Instagramu prodloužila maximální povolená délka videí (z 15 až na 60 vteřin) i možnost natočit je jinak než přes Instagram aplikaci v telefonu. U Spectacles jsou na tom ale marketéři stejně jako každý jiný. První odvážlivci ovšem i tak přišli na zajímavá použití. Agentura VaynerMedia nakoupila 5 párů brýlí a hned se je jala vyzkoušet u svých klientů. Esquire Network vydávající časopis pro muže Esquire tak svým followerům na Snapchatu zprostředkovala jízdu na recenzované motorce. Záběry poskytla portálu AdAge a nyní se na ně můžete podívat i vy.
Další klient VaynerMedia, značka kyselých želé bonbónů Sour Patch Kids, pak přišla s cool receptem. U něj je vidět, jak lze video doplňovat různými nápisy a malůvkami. V mnohém je to dokonce nutnost, protože recept je ve skutečnosti slepen z mnoha video ústřižků s délkou maximálně 10 vteřin. U videa z motorky jsou v podobných intervalech vidět skoky, protože za jízdy se ukládání videí a okamžik před zapnutím dalšího projeví.
A nakonec tu máme zkoušku v prostorách agentury VaynerMedia. V poslední době je velmi populární formát „Mannequin Challenge", který je o vytvoření scény jakoby zastavené v čase. Tyto záběry pořízené přes Spectacles jsou pak pochopitelně procházením člověka touto „zmrazenou realitou".
Spectacles tedy nabízí poměrně zajímavé záběry. Už ambicí tvůrců bylo vytvořit jakousi GoPro kameru pro běžné okamžiky. To může skvěle fungovat pro uživatele. Pro marketéry se snahou tuto funkci využít naplno se jedná o výzvu. Potřebují vytvořit buď dostatečně poutavá krátká videa, nebo jejich sekvenci a sestavit ji tak, aby jednotlivá videa dávala smysl i samostatně a lákala k sledování dalších.
Zdroje: AdAge, Spectacles