StarCube Show 2016 zná své vítěze: na všech frontách zvítězil pomocník skejťáků FOSH
Dne 7. 12. 2016 bylo slavnostně završeno tříměsíční období, ve kterém se startupy z celého světa připravovaly na oslovení investorů a to vše pod taktovkou Jihomoravského inovačního centra. Programu se celkem zúčastnilo sedm týmů, ale kýženého ocenění se dočkaly pouze tři z nich.
Celý večer, který se odehrával na brněnské hvězdárně, zcela ovládl startup FOSH. Ten nejprve získal cenu People's choice Award od publika, následně převzali jeho zástupci ocenění od šéfredaktora Hospodářských novin, Miloše Čermáka, a nakonec získali i ocenění nejdůležitější, tedy od samotné poroty.
Porota celkem ocenila tři startupy, přičemž jim při rozhodování pomáhala čtyři kritéria. Porotci se zaměřili na potenciál samotného nápadu, na přesvědčivost reprezentanta daného týmu, schopnosti celého týmu a také se ke slovu dostalo Jihomoravské inovační centrum. To hodnotilo celý průběh tří měsíců a pokroky, které za tuto dobu jednotlivé týmy udělaly. Výsledné hodnocení dopadlo následovně:
1. FOSH
2. Smart Toybox
3. Smart Capsa
Podívejte se na jednotlivé týmy a jejich projekty.
FOSH
Nejpočetnější tým letošního StarCube oslovil všechny v sále a vyhrál každé ocenění, které se ten večer dalo získat. Cílem projektu FOSH je rozšiřovat hranice skateparků a propojit skateboardisty z celého světa. Tohoto chtějí kluci dosáhnout pomocí aplikace, která bude neustále k dispozici a poradí, jak zvládat různé triky a současně bude sloužit jako výzva pro jednotlivé skateboardisty. Jak tvůrci říkají, můžete si aplikaci představit jako kombinaci legendární hry Tony Hawk Pro Skater, Runtastic a PokemonGO.
Jeden ze vzorů pro tým FOSH, hra Tony Hawk Pro Skater
Produkt samotný je malá krabička, která se nainstaluje pod kolečka skateboardu, zachytí jeho pohyby a tyto informace následně zašle do smartphonu, kde budou dále vizualizovány a vyhodnocovány.
Smart Toybox
Smart Toybox je snem každého rodiče, kterému vadí neustále na zemi poházené hračky jeho ratolestí. Zakladatel tohoto startupu, Nebojša Sumrak, zmínil, že ho na nápad přivedla chvíle, kdy si do nohy zabodl Stormtroopera svého syna. Začal proto přemýšlet, jak přesvědčit děti, že i uklízení hraček je zábava. Chytrá krabice na hračky využívá technologie IoT (Internet of things), je napojená na WI-FI a má celou řadu funkcí. Dokáže se smát, mluvit, můžete s ním hrát kooperativní i individuální hry. Na dalších využitích, které by umožnily dětem úklid formou hry, tvůrci neustále pracují.
Smart Capsa
Smart Capsa je chatovací robot, který má za cíl budovat zákaznickou loajalitu a spokojenost. Tento chatbot je založen na umělé inteligenci a umožňuje komunikovat se zákazníkem 24/7. Zákazník se dočká odpovědi ihned a nemusí čekat ve frontě, než se k němu dostane asistent. Zákazník také může chat kdykoliv přerušit a vrátit se k němu později, aniž by se musel obávat, že o komunikaci přijde. A všechny tyto kroky samozřejmě vedou k úspoře financí i lidské pracovní síly.
Podle zástupců tohoto týmu je Smart Capsa ideální pro generaci millenniálů.
StarCube opět přinesl řadu zajímavých projektů a ocenění si zaslouží všechny týmy, které prošly tímto tříměsíčním akcelerátorem a své výstupy prezentovaly před stovkami lidí v sále. Celá akce probíhala v anglickém jazyce a kromě týmů z České republiky se zúčastnily i týmy například ze Srbska a Rumunska.
Zdroj fotografií: StarCube