Volvo Trucks: Pověste generálního ředitele (na tahači)
Generální ředitel v obleku a proslov o tom, jak je skvělá jedna konkrétní součástka něčeho tak komplexního, jako je tahač – to nezní zrovna jako recept na virální video. Pokud má ovšem tento proslov generální ředitel Volvo Trucks a stojí přitom na kapotě jednoho ze „svých" nákladních automobilů, vše může být jinak. Obzvláště když visí vysoko ve vzduchu nad přístavem z jeřábu za ocelové lano přichycené na háku na přídi Volva FMX.
Kouzlo solidního pána v obleku s ochrannou přilbou ve scéně, která připomíná záběry z akčního filmu, evidentně funguje. Informace o tom, že takovýto hák vydrží zátěž až 32 tun a náklaďák Volvo FMX je pořádně robustní kus stroje, se tímto způsobem dostala k obdivuhodnému počtu lidí. Jen na YouTube má za 4 dny více než 1,2 milionu zhlédnutí. Dle Volvo Trucks se nejedná o žádné filmové triky a vše je skutečně naživo.
Claes Nilson vysvětlil více o samotném nápadu stojícím za reklamou: „Myšlenka za filmem nazvaným „The Hook" byla ukázat, že přední tažný hák je vytvořen tak, aby vydržel mnohem větší zátěž, než které je obvykle vystaven. Vše to je o zvýraznění sil a kvalit konstrukce našich tahačů. A to nemůžete udělat lépe, než když 15tunový tahač zdvihnete do vzduchu na jeho tažném háku." Nilson strávil při natáčení v ne zrovna pohodlné situaci 2 hodiny, nejvíc mu přitom vadil chlad a silný vítr. Více můžete vidět v přiloženém videu.
The Hook je pouze prvním ze série spotů, které mají být podobně odvážné. Máme se tedy na co těšit. Volvo Trucks mají s tvorbou virálních videí ostatně už svoje zkušenosti. Před rokem přišli s videem, ve kterém provazochodkyně Faith Dickey překračovala na osamělé chorvatské dálnici lano natažené mezi dvěma jedoucími tahači Volvo. Její úspěšný pokus zaznamenal na YouTube více než 7 milionů zhlédnutí.
Zdroje: www.adweek.com, great-ads.blogspot.fr