Zlatý středník 2013: Došlo k výměně oceněných na nejvyšších postech
Soutěž Zlatý středník již zná své vítěze. Celkem bylo rozdáno jedenáct prvních cen, a to v šesti hlavních kategoriích a ve třech oborových. V kategorii Zlatá litera se porotci rozhodli ocenit pouze texty pro interní média, PR text pro veřejná média zůstal bez ceny. Čestné uznání za dlouholeté působení v oboru PR získal Marek Hlavica, jako druhý vstoupil do Síně slávy Zlatého středníku.
„Dvanáctý ročník byl zlomový, výrazná obměna poroty znamenala, že došlo na nejvyšších postech k výměně oceněných. Navíc porotci byli mnohem přísnější a využili více, než tomu bylo v předešlých ročnících, svého práva neudělit v kategorii žádné z nejvyšších ocenění," komentuje výsledky Viola Baštýřová, předsedkyně PR Klubu a garantka soutěže Zlatý středník, a dodává: „Přihlašovatelům bude automaticky zaslán hodnotící list, kde se dozví důvody, proč jim bylo uděleno dané ocenění a návrhy na zlepšení, aby se jejich médium mohlo posunout dále a případně se v příštích ročnících umístit na vyšších příčkách."
Letošní novinka, jíž byly oborové kategorie, přinesla zajímavá srovnání médií z daného oboru. „Ne vždy bylo pro porotce snadné vzájemně porovnávat přihlášené v dané kategorii. Jasní favorité oboru však byli v oceněných kategoriích patrní," dodává Baštýřová. Hodnocení hlavních i oborových kategorií bylo tříkolové, vítěz Zlaté litery pak vzešel ze dvoukolového klání. Kompletní přehled výsledků je v tabulce níže.
Kromě změn v kategoriích došlo ke změnám i ve vizuální podobě soutěže. Skleněné ceny jsou ve dvou podobách: Pro hlavní kategorie jsou z čirého skla, pro oborové jsou zlaté, respektive žluté. „Žlutá a černá se staly letošními barvami, které provázely veškeré vizuály. Autorkou grafického konceptu je Markéta Steinert," upřesňuje předsedkyně PR Klubu.