Facebook nabízí se Sound Collection hudbu do videí zdarma
Zdroj: Facebook / Sound Collection
Ten správný hudební podkres může výrazně vylepšit dojem i z průměrného videa. Najít ho ale není žádá legrace. Ví to i ve Facebooku, a chtějí proto usnadnit život tvůrcům. Jejich nová platforma Sound Collection nabídne celou řadu hudebních podkladů a zvukových efektů. Pro videa na Facebooku a Instagramu jsou přitom zdarma.
Tato novinka navazuje na nedávné uvedení Creator App. Obsah Sound Collection je zdarma, protože Facebook koupil od skladatelů práva. Nenajdete mezi nimi velké popové hity, to ale neznamená, že by chyběli talentovaní umělci. Ve sbírce jsou díla držitele Grammy, Bartona Peacocka, který byl producentem debutového alba uznávané skupiny Civil Wars. Ze zástupců filmové hudby není rozhodně bezejmenným kytarista Lyle Workman, jenž se podílel na zvukové stopě filmů Superbad, 40letý panic a Kopačky (v originále Forgetting Sarah Marshall) nebo seriálu Sons of Anarchy.
Tvůrci mohou vyhledávat na základě žánrů, nálady, délky nebo toho, zda jde o dílo instrumentální, nebo s vokály. V rámci aplikace je ale možné objevovat i podobné skladby a sledovat oblíbené autory. Zvukových efektů má být nyní přes 1500 (doslova od otevření žaluzií k zubařské vrtačce) a další mají přibývat.
Facebook byl dlouho z hlediska dodržování autorských práv u videí doslova divokým Západem. Teď tomu tak není. Když použijete u svého hobby videa hudbu populárního interpreta, dost možná vaše video oněmí. Dle Techcrunch se Facebook přes 2 roky snaží o dohodu s velkými vydavatelstvími, zatím ovšem marně.
Sound Collection je mimo jiné pomocníkem k tomu, aby porušování autorských práv bylo méně časté.
Tip redakce:
Facebook krátce po Sound Collection představil také 360 Community, místo pro vzdělávání a setkávání tvůrců 360stupňových videí.
Zároveň ale pokračuje v radách i tvůrcům videí klasických. Snaží se inspirovat, radí například „5 pořadů tvůrců, které byste měli sledovat". Mezi nimi je například Markian, jehož stránku Smile With Markian sleduje téměř 14 tisíc lidí, facebook video níže má ale přes 2,8 milionů zhlédnutí a další jich generují statisíce.
Vděčný obsah interakce s lidmi na veřejnosti (třeba zvaní neznámých dívek na rande) prezentuje i na YouTube, kde má jeho kanál Markian 81 tisíc followerů, ale jeho videa dosahují spíše nižších desítek nebo dokonce jednotek tisíc zhlédnutí.
Další oblíbený YouTube formát v podobě rodinného vlogu přináší FB stránka HolderMess s 66 tisíci sledujících. Zachycení rodinných situací má přitom statisíce zhlédnutí a nejúspěšnější video má přes 5 milionů.
The Holderness Family má ovšem stejnojmenný kanál na YouTube. Na něm má přes 230 tisíc odběratelů a nejúspěšnější 4 roky staré video má 17 milionů zhlédnutí. Zasloužilým vlogerům se ale v poslední době na YT tolik nedaří a zde mají jejich videa již jen nižší desetitisíce zhlédnutí. Možná se tak Facebook tímto tipem snaží naznačit, že na YouTube populární formáty mají na jeho platformě menší konkurenci, a tak mohou snadněji uspět.
Pro ty, co teprve začínají, byla před několika týdny zveřejněná The Creator App. Na to, co nabízí, se podívejte v našem článku Je tu Facebook Creator, aplikace pro tvůrce videí.