Marks & Spencer stvořil paní Clausovou, která strčí svého muže Santu hravě do rukávu

18. 12. 2017 | Kristýna Vozková
Znáte už paní Clausovou? Létá v helikoptéře, umí to s novými technologiemi, miluje 50 odstínů červené a má vlastního smajlíka na Twitteru.

Kdo z vás ještě neměl to štěstí – seznamte se s paní Clausovou. Ta až donedávna seděla tiše v povzdálí a podporovala svého muže při jeho každoročních cestách za rozdáváním vánočních dárků. Chystala mu svačinu, termosku, připomínala mu, aby nezapomněl na Austrálii. Těm dnům ale definitivně odzvonilo.

Marks & Spencer představil o minulých Vánocích reklamní kampaň v čele s touto emancipovanou ženou, která se vyzná v nových technologiích, létá vrtulníkem, miluje červenou knihovnu, bez problému vám sní všechno vánoční cukroví a při doručování dárků rozhodně nešplhá komínem. Tahle ženská má prostě styl.

Zabodovala dokonce i na Cannes Lions, kde získala stříbro v kategorii Promotion & Activation, use of Broadcast nebo na Festival Of Media 2017, kde to dotáhla až na zlato v kategorii Best Engagement Strategy.  Za nejlepší vánoční kampaň roku 2016 ji označili například Evening Standard, The Sun, The Daily Mail, Express a Metro.Na podzim byla představena také na konferenci Cannes in Prague.  

Kampaň měla na starosti agentura Y&R London a tříminutový spot režíroval, Tom Hooper, vítěz Oscara za režii historického dramatu Králova řeč. Paní Clausová v něm doručuje dárek malému chlapci, který si přeje vytvořit krásné Vánoce pro svou starší sestřičku.

Z paní Clausové se stala skutečná vánoční ikona. Oficiálně zahajovala vánoční sezónu na kanálu Channel 4, poskytovala rozhovory pro internetové magazíny a měla svou vlastní kolekci šatů Marks & Spencer.  Vzala útokem i sociální média, hlavně pak Twitter, kde v reálném čase odpovídala na tweety svých fanoušků a rozdala tam také více než 15000 dárků. Vznikl dokonce i speciální smajlík, který byl na Twitteru použit více než 50 000 krát. Hitem se stal také hashtag #50ShadesOfRed, inspirovaný knihou, kterou v klipu četla.

Video zhlédlo přes 65 milionů lidí a více než 2 miliony jej sdílelo. Jeho soundtrack se stal číslem jedna v hitparádě na iTunes. Kampaň se dočkala více než 1,2 miliardy impresí a zmiňovala se o ní světová média jako například The Huffington Post, The Telegraph, The Sun, Metro nebo Stylist.

Po Vánocích 2016 narostl prodej Makrs & Spencer o 5,9 % a zvedla se také návštěvnost webových stránek, o 15 %. Kvantifikovatelné úspěchy kampaně shrnuje video s případovou studií připravené pro Cannes Lions.


Největším dárkem však byly tisíce vánočních přáníček od malých slečen, které si o dárky už nepsaly Santovi, ale právě paní Clausové. Značce Marks & Spencer dát malým dívkám další silnou ženskou osobnost, ke které mohou vzhlížet.

Zdroje: marketingweek.com, youtube.com

Štítky dokumentu: Budování značky Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: