Marks & Spencer stvořil paní Clausovou, která strčí svého muže Santu hravě do rukávu
Kdo z vás ještě neměl to štěstí – seznamte se s paní Clausovou. Ta až donedávna seděla tiše v povzdálí a podporovala svého muže při jeho každoročních cestách za rozdáváním vánočních dárků. Chystala mu svačinu, termosku, připomínala mu, aby nezapomněl na Austrálii. Těm dnům ale definitivně odzvonilo.
Marks & Spencer představil o minulých Vánocích reklamní kampaň v čele s touto emancipovanou ženou, která se vyzná v nových technologiích, létá vrtulníkem, miluje červenou knihovnu, bez problému vám sní všechno vánoční cukroví a při doručování dárků rozhodně nešplhá komínem. Tahle ženská má prostě styl.
Zabodovala dokonce i na Cannes Lions, kde získala stříbro v kategorii Promotion & Activation, use of Broadcast nebo na Festival Of Media 2017, kde to dotáhla až na zlato v kategorii Best Engagement Strategy. Za nejlepší vánoční kampaň roku 2016 ji označili například Evening Standard, The Sun, The Daily Mail, Express a Metro.Na podzim byla představena také na konferenci Cannes in Prague.
Kampaň měla na starosti agentura Y&R London a tříminutový spot režíroval, Tom Hooper, vítěz Oscara za režii historického dramatu Králova řeč. Paní Clausová v něm doručuje dárek malému chlapci, který si přeje vytvořit krásné Vánoce pro svou starší sestřičku.
Z paní Clausové se stala skutečná vánoční ikona. Oficiálně zahajovala vánoční sezónu na kanálu Channel 4, poskytovala rozhovory pro internetové magazíny a měla svou vlastní kolekci šatů Marks & Spencer. Vzala útokem i sociální média, hlavně pak Twitter, kde v reálném čase odpovídala na tweety svých fanoušků a rozdala tam také více než 15000 dárků. Vznikl dokonce i speciální smajlík, který byl na Twitteru použit více než 50 000 krát. Hitem se stal také hashtag #50ShadesOfRed, inspirovaný knihou, kterou v klipu četla.
Video zhlédlo přes 65 milionů lidí a více než 2 miliony jej sdílelo. Jeho soundtrack se stal číslem jedna v hitparádě na iTunes. Kampaň se dočkala více než 1,2 miliardy impresí a zmiňovala se o ní světová média jako například The Huffington Post, The Telegraph, The Sun, Metro nebo Stylist.
Po Vánocích 2016 narostl prodej Makrs & Spencer o 5,9 % a zvedla se také návštěvnost webových stránek, o 15 %. Kvantifikovatelné úspěchy kampaně shrnuje video s případovou studií připravené pro Cannes Lions.
Největším dárkem však byly tisíce vánočních přáníček od malých slečen, které si o dárky už nepsaly Santovi, ale právě paní Clausové. Značce Marks & Spencer dát malým dívkám další silnou ženskou osobnost, ke které mohou vzhlížet.
I am loving all the Christmas adverts this year, (except #johnlewischristmasadvert - bit weird...) but I don’t think anything will ever be as magical or as Christmassy as @marksandspencer’s 2016 #LoveMrsClaus. She was perfect.
— Amy Hatton (@AmyGlorialys) 10. listopadu 2017
We would love to write and say thank you to #MrsClaus - any idea where we can find her @marksandspencer? She's very elusive! #LoveMrsClaus pic.twitter.com/Y3sTY5gXUx
— Age UK K&C (@AgeUKKandC) 26. ledna 2017
#MrsClaus has been busy #makingeverymomentspecial for customers and the community #lovemrsclaus pic.twitter.com/u2ohaHkya4
— M&S News (@MandSnews) 22. prosince 2016
Zdroje: marketingweek.com, youtube.com